Armzalig Wittenhorst pakt toch gelijkspel

15 oktober 2017

Als de doelman van Wittenhorst de beste man van het veld is dan schort er wel iets aan het spel. Inderdaad het spel was helaas triest. Waaraan het heeft gelegen mag Joost weten. Er zat geen beleving in het spel, met daarbij dat de simpelste ballen niet naar een medespelers konden gespeeld worden. Dan is het moeilijk kersen eten. De tegenstander had van dit alles juist wel de instelling.

Dan terug naar de wedstrijd. Wittenhorst kwam in de 7e min. op voorsprong. Kevin van Asten waagde vanaf zo'n meter of 20 op de zijlijn een voorzet. Tot afgrijzen van doelman Ruud Stienen verdween de bal in de linkerkruising, 0-1. Vanaf dit moment waren het de Venlonarend die de wedstrijd bepaalden. Met meer agressie kon Wittenhorst niet uit dit offensief komen. Het was vaak aan doelman Sjors Witt te danken dat de rust met deze tussenstand werd bereikt. Wittenhorst had net voor de rust nog een behoorlijke actie van Frank Peeters in petto. Het schot werd tot corner gepromoveerd.

De supporters van Wittenhorst hadden na de rust een fanatieker elftal verwacht. Het kwam snel tot de conclusie dat het deze zondag van geen kanten lukte. Met enkele wissels kwam er wat meer gretigheid, maar dit was van korte duur. Wittenhorst bleef met geluk de positieve stand koesteren. De Venlonaren bleven voor de verdiende gelijkmaker gaan. In de 70e min. was het dan zover. Met veel gehannes voor de goal was het Jerry Schluter die het juiste tikje gaf, 1-1.

Met nog 20 mIn. kon het weer alle kanten op. De Venlonaren kwamen eerder in aanmerking voor de winst dan de geelzwarten van Wittenhorst. Het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter was het enige positieve punt voor Wittenhorst. Snel vergeten deze wedstrijd, want dit vraagt naar revanche.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, van Asten, Peeters, Verlijsdonk (56. Hendriks), Daniels, Bongers (81. van Rensch), Heijnen (56. Blenckers),Derks.