Wittenhorst 1 te sterk voor De Ster

3 april 2022

Wittenhorst had wat goed te maken. Iedereen was van mening dat het vandaag wel eens zou lukken. De uitnederlaag van 2-1 lag de spelers niet goed op de maag. Met een goede instelling werd er begonnen. De eerste grote kans ontstond in de 4e minuut, ware het niet dat de doelman van De Ster met een goede reactie het doelpunt voorkwam. In deze fase vergat de thuisclub te scoren. Met goede aanvallen kon een doelpunt niet uitblijven. In de 10e en 11e min. hadden Giel Beurskens en Joost van Rensch wederom een grote mogelijkheid, maar de afronding bleef achterwege.

De gevaarlijkste man bij de geelzwarten, Giel Piereij, had Wittenhorst even later pijn kunnen doen. Maar ook deze kans werd niet benut. Het bleef tenslotte bij deze 0-0 stand tot de rust. Na de pauze was het weer Wittenhorst dat een licht overwicht had. Een succes leek in de 60e min. uit te komen. Na een overtreding op Jeroen Verkennis mocht Joost van Rensch aanleggen voor een vrije trap. Aanvoerder Bart Zanders schampte de bal met zijn hoofd en dit betekende de verlossende 1-0.

De Ster liet nu zien dat het de zaken anders ging aanpakken. Wittenhorst had veel moeite om achterin de bal vast te houden. Het was maar goed dat Ravi Arts attent was op diverse schoten. Rond het halfuur in de 2e helft kon Jeroen de bal meester maken en gaf deze aan de vrijstaande meelopende Joost van Rensch en dit betekende de mooie 2-0. Het leek een geruststellende voorsprong. De fout die Wittenhorst maakte is vaak dezelfde. De bal te onrustig behandelen. Geen geduld. Dit werd direct afgestraft door Giel Piereij. Wat hij nog nooit eerder deed: hij kopte de bal in het doel voor de 2-1.

De wedstrijd leek weer opnieuw te beginnen. Aan beide zijden ontstonden gevaarlijke uitbraken. Spanning dus volop. Het laatste fluitje van de goed leidende scheidsrechter maakte een einde aan dit spannend gevecht. Wittenhorst had de winst en de revanche.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dion van Horne, Ruud Meijers, Bart Zanders;  Rens Willemsen (Bono Wijnhoven), Nick Driessen, Mats van Biljouw (Sven van Ooijen), Joep Beurskens; Giel Beurskens, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 kon op eigen veld de bezoekers van Someren flink weerstand bieden, maar moest toch haar meerdere erkennen: 0-2. De ploeg van trainer Richard Kleuskens kon voetballend aardig mee met de bezoekers, maar kon het niet uitdrukken in doelpunten. Hierdoor blijven de Horstenaren voorlopig hekkensluiter in de Hoofdklasse.
  • Wittenhorst VR1 was vandaag niet opgewassen tegen topploeg Schaesberg: 4-0. Hiermee kon de overwinning op Bergeijk van vorige week dus helaas geen vervolg worden gegeven.  Na dertien wedstrijden nestelen de dames zich keurig in de middenmoot van de 2e klasse.
  • Wittenhorst 3 is voor de zevende keer op een rij ongeslagen gebleven. Vandaag werd er op bezoek bij nummer drie IVO 3 verdienstelijk met 1-1 gelijkgespeeld. In de laatste zeven wedstrijden werden maar liefst zeventien punten gepakt en dat betekent een voorlopige knappe vijfde plaats.
  • Wittenhorst 4 heeft een knap punt gepakt op bezoek bij nummer twee EWC '46 uit Well: 1-1. Door dit zeer verdienstelijke punt houden de Horstenaren op dit moment drie ploegen onder zich en staat het op een keurige achtste plaats.
  • Wittenhorst 5 leed op bezoek bij het derde elftal van HBSV een nipte 2-1 nederlaag. Voorafgaand aan de wedstrijd was het heel simpel: de winnaar zou na dit duel achtste staan, de verliezer onderaan. Helaas moeten de Horstenaren dus voorlopig de rode lantaarn dragen. Volgende week wacht op eigen veld de derby tegen nummer twee Melderslo 3.
  • De titelaspiraties van Wittenhorst 6 hebben vandaag een flinke deuk opgelopen. Op bezoek bij middenmoter FCV Venlo 7 werd spectaculair met 5-3 verloren. Het betekende dan ook de eerste competitienederlaag van dit seizoen voor de kameraden. Ondanks deze nederlaag zijn de heren zeker niet kansloos voor de titel, maar het verdedigen van de tweede plaats lijkt nu prioriteit.
  • Wittenhorst 8 heeft op bezoek bij het vijfde elftal van Ysselsteyn een keurige 0-4 overwinning geboekt. Het was al even geleden dat ons achtste elftal een overwinning boekte, dus deze drie punten zijn zeer welkom. Voorlopig staat men dan ook keurig zevende.
  • In een ware kraker heeft Wittenhorst 10 de topper op eigen veld tegen het tweede elftal van Koningslust met 5-4 (!) gewonnen. De ploeg van coach John van der Sterren boekte hiermee zijn vierde overwinning op een rij en heeft nog altijd de minste verliespunten, wat betekent dat ze een kampioenschap in eigen handen hebben. De jacht op de schaal gaat aankomend weekend verder op bezoek bij het derde elftal van America.
  • Wittenhorst 11 liet op eigen veld geen spaan heel van de bezoekers van FCV Venlo 6: 6-1. Het betekende alweer de vierde overwinning op een rij voor de kameraden, die door deze mooie reeks voorlopig keurig tweede staan in de competitie.