Wittenhorst JO19-1 verslaat koploper Geldrop

3 april 2022

In een boeiende wedstrijd heeft Wittenhorst JO19-1 dit weekend koploper Geldrop verslagen: 0-1. De eerste tien minuten waren voor de thuisploeg, dat fel van start ging en de Horstenaren goed onder druk wist te zetten. Toen de Geldropse storm wat ging liggen, trokken de oranjehemden de wedstrijd meer een meer naar zich toe, wat uitmondde in enkele grote kansen. Ondanks dit kans- en veldoverwicht wist de ploeg van trainer Remco Arts dit niet om te zetten in een voorsprong. Na rust hielden de bezoekers de regie over de wedstrijd en zo'n tien minuten voor tijd wist Wittenhorst JO17-1 middenvelder Gido van Helden de trekker over te halen en de verdiende driepunter binnen te werken. Met zes punten uit vier wedstrijden staat het vlaggenschip van de jeugdopleiding voorlopig keurig derde in Divisie 3.

Voor de derde keer in vier wedstrijden heeft Wittenhorst JO17-1 de punten moeten delen met de tegenstander. Op eigen veld wist de ploeg van trainer Ken Peeters een 3-1 voorsprong niet vast te houden: 3-3. In de eerste helft moesten de Horstenaren al snel in de achtervolging, daar de Zuid-Limburgers binnen tien minuten op voorsprong kwamen. Deze achterstand werd echter voor rust al daadkrachtig omgedraaid: Koen Broos schoot beheerst de gelijkmaker binnen, Kayeal van Rengs was de verdediging te slim en kon vrij binnentikken en Gijs Christiaens schoot een vrije trap feilloos binnen. Niets leek een tweede overwinning in de weg te zitten, totdat de bezoekers in de tweede helft uit een ander vaatje tapten en de oranjehemden hun niveau van de eerste helft niet meer haalden. De bezoekers kwamen terug in de wedstrijd en vlak voor tijd werd zelfs de gelijkmaker binnengetikt. Met zes punten uit vier wedstrijden zijn de Horstenaren nog ongeslagen, maar zijn er toch echt al teveel punten weggegeven.

Wittenhorst JO15-1 was op eigen veld niet opgewassen tegen de leeftijdsgenoten van Roda JC: 0-7. De profclub was duidelijk een maat te groot voor de ploeg van trainer Stan Theeuwen, daar binnen vijf minuten de Zuid-Limburgers al twee doelpunten in het netje hadden liggen. In het verdere vervolg van de wedstrijden kon de thuisploeg heus wel een speldenprik uitdelen, maar werd het de bezoekers niet moeilijk gemaakt. Met één punt uit vier wedstrijden staan de oranjehemden voorlopig gedeeld onderaan in deze zware competitie.

Wittenhorst JO13-1 beleefde een pittige middag op bezoek RKSVN JO13-1 uit Neer. De ploeg van trainer Sander Rambags verloor met 7-2. Dit betekent dan ook dat de heren en dame vooralsnog wachten op hun eerste punt in deze Hoofdklasse. Volgende week wacht een thuiswedstrijd tegen de ploeg die het dichtstbij op de ranglijst staat: Sportclub Irene JO13-1.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-2 boekte een knappe uitoverwinning op bezoek bij Volharding/Sambeek JO17-2: 2-3.
  • Wittenhorst JO17-3 boekte een prima overwinning op eigen veld tegen s.v. Oostrum JO17-1: 2-0.
  • Wittenhorst JO15-2 won ook van s.v. Oostrum en welteverstaan van de JO15-1: 3-2.
  • Ons G-elftal heeft zijn stinkende best gedaan op bezoek bij s.v. De Braak G1, maar moest toch haar meerdere erkennen: 5-1.