De Vrijwilliger Vrijdag: Liesbeth Gubbels-Craenmehr

26 januari 2018

Iedere vrijdag vertelt een vrijwilliger wat Wittenhorst voor hem of haar betekent en waar de club voor staat. Deze week de beurt aan Liesbeth Gubbels-Craenmehr. Zij is vanaf het begin betrokken geweest bij de totstandkoming van het G-team. "De energie die ik in de club steek, geeft mij voldoening."

Liesbeth is 53 jaar en in het dagelijks leven werkzaam als taxichauffeur. Ze is getrouwd met Jan Gubbels, die ook vrijwilliger is bij het G-voetbal van Wittenhorst. Samen wonen zij in Horst en hebben twee zoons: René en Roy. René speelt in het G-team.

Liesbeth: "Ik ben al vanaf het begin betrokken bij het G-team. We gaan nu het zevende jaar in. Daarvoor ging René in Venray voetballen omdat daar een G-team was. Wekelijks ging ik met hem en andere jongens uit Horst naar de training en wedstrijden in Venray. We dachten: ‘’Dit moet anders’’ en hebben toen contact gezocht met Ton Hagens om te vragen of het mogelijk was om hier in Horst een G-team op te starten. Er volgden wat gesprekken en na het vinden van een trainster, vrijwilligers en spelers zijn we uiteindelijk van start gegaan. Ik ben begonnen als begeleidster van het G-team en ben nu al enkele jaren coördinator van het G-voetbal. Na al deze jaren doe ik het nog steeds met heel veel plezier."

"Het is fantastisch dat Wittenhorst het voortouw heeft genomen in het G-voetbal. Het betekent dat mijn zoon René kan voetballen in een team waar hij zich thuis voelt en waar hij gewaardeerd wordt. In dit team voetballen mensen die op een speciale manier aandacht nodig hebben. Deze aandacht die we hen geven, wordt op prijs gesteld en dit geeft mij voldoening. Daarnaast denk ik dat RKsv Wittenhorst zich op de kaart zet in de samenleving. Ze zijn goed bezig, denken goed na over de toekomst, bijvoorbeeld met Afslag 10", aldus Liesbeth.

Tenslotte hoopt ze dat Wittenhorst steeds meer gaat samenwerken met andere sporten, zodat er eventueel ruimtes en accommodaties met elkaar gedeeld kunnen worden. Mogelijk kunnen voetballers dan makkelijk eens van een andere sport proeven en vice-versa.
"Voor het G-voetbal bij Wittenhorst zou ik graag willen dat de aandacht vanuit de club voor het G-voetbal blijft bestaan en waar mogelijk groeit, zodat iedereen steeds beter weet wat het G-team is en welke mogelijkheden een G-team heeft voor mensen die een beperking hebben. Hierdoor kunnen er mogelijk meer mensen bij het G-team komen voetballen", aldus Liesbeth.