Verslag selectieteams zaterdag 27 januari 2018

27 januari 2018

Er werd veel van verwacht: Derde Divisionist Wittenhorst JO15-1 tegen één van de favorieten in de Tweede Divisie: JVC Cuijk. Deze verwachtingen bleken méér dan terecht: De hongerige ploeg van Richard Kleuskens liet niets heel van de roodhemden en won met maar liefst 5-0. De Horster ploeg controleerde de wedstrijd, stond defensief zeer stabiel te spelen en creëerde goede kansen. Een zeer terechte overwinning waar vertrouwen mee wordt getankt richting het vervolg van de competitie.

Nummer drie van de Hoofdklasse, Wittenhorst JO19-1, is de voorbereiding op de tweede seizoenshelft begonnen met een 0-0 gelijkspel tegen Sparta ’25 JO19-1. De tegenstander uit Beek en Donk hield aardig stand en mocht als middenmoter van de Eerste Klasse terugkijken op een puike wedstrijd.

Een aantal meter verderop speelde Vierde Divisionist Wittenhorst JO17-1 de lastige thuiswedstrijd tegen de ongenaakbare koploper Blauw Geel ’38/JUMBO JO17-1. De koploper uit Veghel bleek vooral op het middenveld en in de aanval over veel kwaliteit te beschikken en wist dit ook in de score uit te drukken: 0-3. De ploeg van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen creëerde wel kansen, maar de Brabantse koploper had haar zaken goed voor elkaar en wist hiermee ook haar elfde competitiewedstrijd in winst om te zetten.

Wittenhorst JO14-1 staat daarentegen met beide voeten op de grond. Op eigen veld bleek het fysiek sterkte MVC’19 JO15-1 met 0-7 te sterk. Het spel van de oranjehemden was bij vlagen te onstuimig en hier maakte de ploeg uit Maasbree gretig gebruik van. De rood-witten zetten sneller druk, wonnen meer duels en toonden zich de gretigste op het veld. Een wijze les waar de talentvolle ploeg lering uit kan trekken.

Wittenhorst JO12-1 ging vandaag op bezoek bij de nummer 2 van de hoofdklasse in de regio Nijmegen Gelderland: SC Woezik JO12-1.
Trainer Jan Beijers: "We wisten dat we het moeilijk zouden krijgen. Door blessures, ziekte en een weekend weg, waren we met precies 9 eigen spelers. Sep van de O11-1 en Panipal van de O13-3 hebben ons uitgeholpen. Het werd een kansloze 9-0 nederlaag.
De eerste helft zaten we nog in de winterslaap,
de tweede ging al beter".