Wittenhorst wint verdiend van koploper

28 januari 2018

Koploper Geldrop kwam naar Horst om middels een goed resultaat de riante positie uit te breiden. Daarentegen was er voor de thuisclub maar één optie en dat was winnen!

Beide ploegen startten op het kunstgrasveld met een hoog tempo en wat goed aanvoelde was dat Wittenhorst beter in de wedstrijd zat. Het eerste gevaar kwam in de 8ste minuut. Thom Derks werd richting de vijandelijke doelman gestuurd. Echter zijn schot ging langs de verkeerde kant van de paal. Spoedig hierna kreeg dezelfde speler wederom een reële mogelijkheid. Ook nu was Geldrop de meest gelukkige.

Wittenhorst ging door. Het spel was bovendien uitstekend. De opkomende Stevie Hattu trok langs de lijn richting doellIjn. De voorzet was uitstekend. Alleen de afronding bleef wederom achterwege. Geldrop kon hierdoor in de wedstrijd blijven.

De verdiende voorsprong voor Wittenhorst kwam er toch. In de 39e min. werd met een listige bal de gehele achterhoede verrast. Alleen spits Thom Derks wist deze bal op waarde te schatten en oog in oog met de doelman verdween met een lobje de bal in het verlaten doel, 1-0.

Nog voor de pauze kreeg de thuisclub nog 2x de mogelijkheid om via een scrimmage de bal in het doel te plaatsen. Ook nu lukte dit niet.

Na de pauze was het wederom Wittenhorst die de toon zette. Een snelle uitval via Marco Daniëls werd op maat op de inkomende Thom Derks geplaatst. De inzet werd op miraculeuze wijze door doelman Frank Baas gepareerd.

In het verdere verloop van de wedstrijd bleef de thuisclub de bovenliggende ploeg, alleen manco was dat dit niet in doelpunten werd uitgedrukt. Zo bleef het tot het einde een spannende wedstrijd. Het zou toch niet dat Geldrop toch zou scoren. Terecht of niet terecht, dit kan alleen met voetbal. Slechts éénmaal konden de Brabanders dicht bij een doelpunt komen. De kopstoot werd op fraaie wijze door doelman Sjors Witt uit het doel gehouden.

Na een lange blessuretijd floot scheidsrechter Bechay voor het einde en Wittenhorst kon in deze topper de volle winst pakken en verdiend zeer zeker. Een sterk collectief kreeg loon naar werken.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Zanders, Hattu, Peeters, Verlijsdonk, Hanssen (83. van Rensch), Daniëls (90. Hendriks), Derks (78. Bongers), Heijnen.