Debuut Jordi Tijssen bij ruime uitzege op Veritas

26 september 2021

Het kon weer. Men kon het aan de gezichten van spelers en supporters zien dat de bal weer in competitieverband kon gaan rollen.
Trainer Sjoerd van der Coelen kon bij de openingswedstrijd niet beschikken over topscorer Jeroen Verkennis.
Wittenhorst had de moeilijke taak om in Neeritter Veritas van de punten af te houden. Onder toeziend oog van Bryan Linssen probeerden de Midden-Limburgers de poging van Wittenhorst te neutraliseren.

De openingsfase was voor Wittenhorst, waar met name Joost van Rensch een goede scoringsmogelijkheid creëerde. Echter in de 6e min. was een onoplettendheid de oorzaak van een doorbraak en tot slot een 1-0 achterstand. Joshua Geurts kon makkelijk keihard toeslaan.

Wittenhorst stond nu voor de taak om deze tegenvaller te verwerken. Veritas verzuimde  in deze fase de voorsprong te verdubbelen.
Vanaf dit moment kwam de kentering. Wittenhorst nam het spel volledig over. Dit illustreerde zich in de 21e minuut toen Niek van der Sterren fraai door kon zetten en de doelman passeerde: 1-1. Veritas kon het spel niet veranderen. Wittenhorst voelde dat er meer in zat.

Met goed spel kon een verdiende voorsprong genomen worden. Een snelle sublieme aanval over vier schijven werd door Mats van Biljouw binnen gewerkt: 1-2. Voor de pauze kreeg de stand nog een beter aanzien. Het was wederom Niek van der Sterren die een voorzet op maat van Joost van Rensch droog in de touwen joeg: 1-3.

Met deze ruststand kon men de kleedkamer opzoeken. Na de thee nam Wittenhorst weer het heft in handen. Gevolg dat in de 50ste min. een prachtige pass van Mats van Bijlow op Joost van Rensch de 1-4 op het scorebord liet brengen. De wedstrijd was gespeeld. Wittenhorst kreeg nog wel enkele kansen. Het bleef tenslotte hij deze mooie eindstand.

De overwinning van het eerste elftal was er een waarbij acht zelfopgeleide spelers in de basis startten, waarbij de vier invallers het totaal zelfopgeleide spelers vandaag op 12 (!) bracht. Een mooie ontwikkeling en complimenten voor onze jeugdopleiding.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Ruud Meijers, Dion van Horne, Bart Zanders (20. Mats van Biljouw), Jeffrey Cuppen (77. Jordi Tijssen), Bono Wijnhoven (77. Charlie Schatorie), Nick Driessen, Joep Beurskens (65. Nicky Zanders), Joost van Rensch, Niek van der Sterren, Giel Beurskens.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 kende een goede start in de reserve Hoofdklasse. Op bezoek bij het tweede elftal van Sparta '25 werd met 0-1 gewonnen door de ploeg van trainer Richard Kleuskens. Volgende week volgt een thuiswedstrijd tegen het tweede elftal van sv Deurne.
  • Wittenhorst VR1 is de competitie begonnen met een 0-0 gelijkspel op bezoek de VR1 van SSS'18 uit Overloon. Na de foutloze bekercampagne betekende dit dus de vierde opeenvolgende officiële wedstrijd waarin de ploeg van trainer Richard Aben ongeslagen bleef. Volgende week wacht de volgende kans op de eerste overwinning van de competitie: op het eigen sportpark wordt dan gespeeld tegen HRC'14 VR1 uit Hurwenen.
  • Wittenhorst 3 verloor in de vroege ochtend op eigen veld van het derde elftal van IVO: 0-2. Volgende week wacht er een kans op eerherstel wanneer er al om 10.00 uur zal worden afgetrapt op bezoek bij het derde elftal van FCV Venlo.
  • Het is Wittenhorst 4 vanmorgen niet gelukt om de competitie met een overwinning te beginnen. Op eigen veld bleek het vierde elftal van SSS '18 met 4-2 te sterk. Volgende week wordt er in Vierlingsbeek gespeeld tegen het vierde elftal van Volharding; dan volgt dus de kans op eerherstel.
  • Wittenhorst 5 verloor vandaag op eigen veld met 1-5 van het tweede elftal van DEV uit Arcen. Gelukkig wacht er vandaag lekker eten in de tent vanwege het seizoensopeningsweekend! Volgende week kunnen de vrienden revanche nemen voor deze nederlaag; dan volgt de reis naar vvVOS, waar het tweede elftal ons vijfde elftal zal ontvangen.
  • Wittenhorst 6 liet vandaag geen spaan heel van het vierde elftal van VVV '03: 11-0. Op bezoek bij de Venlonaren verzorgden de Horstenaren niet voor de eerste keer dit seizoen een ware doelpuntenregen. Vorig weekend werden ze geïnspireerd door de Horster kermis; wellicht dat dit weekend de Swolgense variant een duit in het zakje deed.
  • Wittenhorst 7 wist vandaag op bezoek bij het zevende elftal van Sparta '18 geen punten mee terug naar Horst te nemen: 2-0. Gelukkig volgt de kans op revanche al vrij snel: aankomende zondag spelen de kameraden een thuiswedstrijd tegen het derde elftal van RESIA.
  • De overwinning van het zesde overtreffen lukte niet, maar met een 10-1 thuiszege op het derde elftal van Holthees-Smakt heeft ons negende elftal uitstekende zaken gedaan. Natuurlijk sta je dan bovenaan. Volgende week wacht de Noord-Limburgse derby op bezoek bij het elfde team van sv Venray.
  • Wittenhorst 11 is het seizoen ook positief begonnen. Na twee overwinningen in de beker, volgde vandaag een nipte 2-1 thuiszege op het zesde elftal van IVO uit Velden. De kameraden kunnen de zegereeks aankomend weekend een vervolg geven op bezoek bij het elfde team van Sportclub Irene.