Wittenhorst JO19-1 maat te groot voor Venray

26 september 2021

De eerste competitiewedstrijd in de 3e divisie was meteen dé derby van Noord-Limburg tussen sv Venray en Wittenhorst JO19-1. Op bezoek bij de Venraynaren won de ploeg van trainer Remco Arts eenvoudig met 0-2. De Horstenaren dicteerden eigenlijk de volledige wedstrijd, waarbij de thuisploeg vooral probeerde de oranjehemden tegen te houden. De doelpunten kwamen op naam van Jordi Tijssen (strafschop) en Sjeffrie Swinkels, maar eigenlijk had de uitslag hoger uit moeten vallen. Een goed begin is het halve werk. Volgende week speelt het vlaggenschip van de jeugdopleiding een thuiswedstrijd tegen de grote amateurclub Excelsior'31 uit Rijssen. Een prachtige uitdaging!

Ook Wittenhorst JO17-1 is foutloos begonnen aan de competitie. In Divisie 7 werd er op het eigen hoofdveld eenvoudig gewonnen van Bekkerveld: 3-0. De eindstand stond al na een kwartier op het scorebord: een eigen doelpunt, een penalty van Gijs Christiaens en een kopbal van Sam Peters bezegelden het lot van de bezoekers uit Heerlen. De ploeg van trainer Ken Peeters verzuimde in het vervolg van de wedstrijd de stand verder uit te breiden; het veldspel was hiervoor niet goed genoeg. Na de foutloze bekercampagne volgt dus ook een goede start in de competitie. Volgende week reizen de oranjehemden af naar Venlosche Boys, welke een aantal weken geleden in de beker nog met 4-0 werd verslagen.

Wittenhorst JO15-1 heeft zichzelf tekort gedaan door op eigen veld na een 2-0 voorsprong alsnog met 2-4 te verliezen van Gemert JO15-1. Voor rust was er eigenlijk niets aan de hand en liep de ploeg van Stan Theeuwen dus met goed veldspel uit naar een 2-0 voorsprong. Na rust besloot de scheidsrechter kort achter elkaar twee rode kaarten te trekken voor de oranjehemden, waardoor de wedstrijd met negen tegen elf moest worden uitgespeeld. Helaas bleek dit teveel van het goede, waardoor de bezoekers alsnog vier keer wisten te scoren en de volle buit meenamen op sportpark Ter Horst. Een wijze les voor de thuisploeg, dat volgende week in Divisie 5 een uitwedstrijd heeft op bezoek bij UDI'19/CSU in Uden.

Op het eigen hoofdveld heeft Wittenhorst JO13-1 een spectaculaire 3-9 nederlaag geleden tegen de bezoekers van O.S.S. 1920. De ploeg van trainer Sander Rambags maakt in de eerste weken van dit seizoen de eerste meters op een groot veld en het is duidelijk dat er in ieder geval een stijgende lijn zichtbaar is in het veldspel. De eerste overwinning dit seizoen laat nog even op zich wachten, maar de drie doelpunten van vandaag laten in ieder geval zien de aanvallende intenties beloond worden. Volgende week wordt de Hoofdklasse hervat met een uitwedstrijd bij Berghem Sport.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-3 boekte een monsterscore op bezoek bij NWC JO19-5: 1-8!
  • Het G-team van Wittenhorst heeft gestreden voor wat het waard was, maar moest nipt haar meerdere erkennen in sv Venray G1: 5-4.
  • Wittenhorst JO15-2 won op eigen veld de derby tegen Hegelsom JO15-1: 2-1.
  • Een goed begin van de competitie voor Wittenhorst JO12-3, dat op eigen veld spectaculair met 10-4 won van Roggel JO12-1.