Dubbelslag Jelle Janssen in ruime overwinning op Deurne

18 april 2022

Trainer Sjoerd van der Coelen had voor de wedstrijd tegen Deurne heel wat tegenslagen te verwerken. Een groot aantal spelers kon niet paraat zijn wegens blessures. Daarentegen kan Wittenhorst altijd teruggrijpen naar de jeugd. Hier zijn een aantal spelers zo inpasbaar en ook dus vanmiddag.

Vanaf het begin liet Wittenhorst er geen gras over groeien wie er wilde gaan winnen. In de 4e min. dook Nick Driessen voor de doelman om af te ronden. Doelman Verhoeven was de winnaar. Maar niet voor lang, want in de 11e min. was het de beurt aan Jelle Janssen. Het was weer de doelman die het feestje voor Wittenhorst bedierf. Echter Jelle kwam met twee mooie doelpunten vlijmscherp terug. De eerste treffer ontstond in de 12e min. Als een duveltje uit de doos kwam hij bij de bal en het stond 1-0. Het tijdperk Jelle was nog niet voorbij, want Jelle was te snel in de 16e min. toen Jeroen Verkennis werd neergelegd. De scheidsrechter zag dat Jelle goed geposteerd stond en het was 2-0.

Wittenhorst was in deze fase heer en meester. Nu kon Jeroen ervandoor gaan en liet de doelman kansloos: 3-0. Wat een weelde. Een zeer jeugdige ploeg die de routine van Deurne aftroefde.

Na de pauze een iets gretiger Deurne en Wittenhorst kon de rust niet vinden om de score veel hoger te maken. De hoeveelheid open kansen waren niet aan Wittenhorst besteed. Ook Deurne liet verschillende kansen liggen. Mannen: een mooie wedstrijd, zeker de eerste helft.

Een speciale vermelding voor Wittenhorst JO19-1 aanvaller Koen Jenniskens, die in de slotfase zijn debuut maakte voor Wittenhorst 1. Gefeliciteerd, Koen!

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Dion van Horne, Bart Zanders, Tom Driessen; Dirk Scheres (Martijn van Ooijen), Nick Driessen, Mats van Biljouw, Bono Wijnhoven (Rens Willemsen); Jelle Janssen (Koen Jenniskens), Joep Beurskens, Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 3 heeft op bezoek bij hekkensluiter S.V. Oostrum 2 een nipte overwinning geboekt: 1-2. Het betekende alweer de negende opeenvolgende wedstrijd zonder nederlaag. Hiermee staan de kameraden voorlopig keurig vierde in de 4e klasse.
  • Wittenhorst 5 boekte op Paasmaandag een verdienstelijke 0-1 overwinning op bezoek bij het tweede elftal van VVV '03. Wat de overwinning extra knap maakt, is dat de gastheren meedoen om de bovenste plekken. Door deze zeer welkome overwinning staan de oranjehemden voorlopig negende in de 5e klasse.
  • Wittenhorst 6 heeft op bezoek bij het vijfde elftal van IVO uit Velden een gelijkspel behaald: 2-2. Door deze puntendeling blijven de Horstenaren op een knappe tweede plaats staan. Deze zal de komende weken met veel energie verdedigd worden.