Bestuur Wittenhorst wisselt door

17 april 2022

Wittenhorst steunt onder meer op enkele honderden vrijwilligers die, dankzij hun inspanningen, de continuïteit van de club op meerdere vlakken waarborgen. Een goede bezetting in de diverse commissies en afdelingen is daarbij van groot belang en dit geldt ook voor het bestuur. Bestuursleden treden vaak aan voor een termijn van een aantal jaren, om vervolgens plaats te maken voor nieuwe aanwas.

Tijdens de ledenvergadering in het najaar van 2022 zullen een aantal nieuwe kandidaten worden voorgelegd aan de leden om tot het bestuur van RKsv Wittenhorst toe te treden. Daarmee zullen vanzelfsprekend enkele bestuursleden aftreden en dus direct worden opgevolgd.

Het gaat hierbij om Roel Thielen (33) die de rol van Penningmeester zal overnemen van aftredend Penningmeester Jeroen Bouten. Roel is geen onbekende binnen Wittenhorst; hij is momenteel speler en leider van het derde elftal.

Naast de rol van Penningmeester, is het bestuur er eveneens in geslaagd een opvolger te vinden voor aftredend bestuurslid Voetbaltechnische zaken Joop Theunissen. Hij zal worden opgevolgd door Remco Scheres (39), eveneens geen onbekende binnen Wittenhorst als onder meer oud-speler van het eerste elftal.

Het bestuur is ervan overtuigd met Roel en Remco de huidige lijn voort te kunnen zetten binnen de club. De overdracht van verantwoordelijkheden en werkzaamheden is inmiddels in volle gang, aangezien beide heren inmiddels al meedraaien binnen het bestuur. Binnenkort zal er uitgebreider stil worden gestaan bij de nieuwe kandidaat-bestuursleden en de aftredende bestuursleden.