Wittenhorst JO17-1 terug in de race

17 april 2022

In een tamme wedstrijd op het hoofdveld van sportpark Ter Horst hebben Wittenhorst JO19-1 en sv TOP JO19-1 met 0-0 gelijkgespeeld. Beide ploegen lieten niet hun beste voetbal zien en de wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld. In de eerste helft had de ploeg van trainer Remco Arts één grote kans, nadat Pim van Schendelen met een miraculeuze (halve) omhaal van dichtbij nipt miste. In de tweede helft werden er niet veel grote kansen gecreëerd, ware het niet dat het bekende venijn hem in de staart zat: de bezoekers kregen een penalty na een ongelukkige handsbal. De bal werd echter naast geschoten, waardoor beide ploegen tevreden moesten zijn met een punt. De Horstenaren hebben na zes wedstrijden al tien punten met een knappe derde plek als gevolg. De laatste drie wedstrijden werd de nul gehouden. Aankomende woensdagavond volgt de volgende wedstrijd op bezoek bij nummer vier VOAB.

Onderaan dit artikel vindt u foto's van deze wedstrijd, met dank aan fotograaf Rob van Schendelen.

Wittenhorst JO17-1 weet weer wat winnen is. Op bezoek bij Groene Ster in Heerlerheide werd eenvoudig met 0-4 gewonnen. De ploeg van gelegenheidshoofdtrainer Stef Kersten was heer en meester en wist voor rust via intikkers van Stijn Martens en Gabor van Helvoort uit te lopen naar een 0-2 voorsprong. Met een knappe redding hield keeper Loek Janssen voor rust zijn ploeg bij de les. Na de rust liepen de oranjehemden snel uit naar een 0-4 voorsprong door knappe goals van Gido van Helden en Rens Gruntjens. Vervolgens hadden de bezoekers uit kunnen lopen naar een nog grotere overwinning; aan de andere kant hield Loek met enkele knappe reddingen zijn doel schoon. Door het puntenverlies van concurrenten hebben de Horstenaren met nog vier wedstrijden te gaan alles in eigen hand: vier overwinningen betekent een kampioenschap. Dit geldt echter ook voor de vier concurrenten. Het beloven dus nog spannende weken te worden in Divisie 7.

Wittenhorst JO15-1 heeft zich op bezoek bij topploeg UNA JO15-1 kranig geweerd. De thuisploeg werd in de eerste seizoenshelft kampioen, dus dat het een zware kluif zou worden, was wel duidelijk. Na een snelle 1-0 achterstand vocht de ploeg van trainer Stan Theeuwen zich terug in de wedstrijd: Mika Wijnands tekende na een kwartier voor de snelle gelijkmaker. Deze stand bleef ook staan tot aan de rust. Na de theepauze kwam de thuisploeg snel twee keer tot scoren, waarna het Horster verweer was gebroken. Toch mogen de oranjehemden terugkijken op een puike wedstrijd, welke het broodnodige vertrouwen zal geven in het verdere vervolg van Divisie 5.

Wat verder opviel:

• Ons G-elftal boekte een mooie 2-4 overwinning op bezoek bij G-elftal van Heijen. Het betekende de tweede overwinning in de 1e klasse, met een voorlopige tweede plaats als gevolg. Daarbij dient wel te worden gezegd dat de Horstenaren al fors meer wedstrijden hebben gespeeld dan de concurrentie.
  • Twee gelijke spelen voor uitploegen vandaag: Wittenhorst JO15-2 hield in Ysselsteyn de plaatselijke JO15-1 op 1-1 en onze JO17-2 ging op bezoek bij sv Venray JO17-2: 2-2.