Gehavend Wittenhorst verliest in Susteren

27 maart 2022

De wedstrijd tegen Susteren verliep totaal niet wat er verwacht kon worden. Mogelijk door het vanaf het begin niet kunnen opstellen van Giel en Joep Beurskens was het team van Sjoerd van der Coelen gehavend.

Spcl. Susteren wist van deze aderlating zeker in het begin gretig gebruik te maken. Het speelde vlotjes en wist makkelijk in de gevarenzone te komen. Ravi Arts wist in deze fase een behoorlijke kans om zeep te helpen en tot de 32e min. hield hij het doel schoon. Een discutabele situatie ging hieraan vooraf. De achterhoede van Wittenhorst bleef staan zonder dat het fluitje ging: 1-0. Snel hierna kreeg Jeroen Verkennis een kans, echter er kwam voor de rust geen wijziging in de stand.

Na de pauze een iets attenter Wittenhorst. Enkele kansen werden afgedwongen. Het spel van Wittenhorst was te slordig en te doorzichtig. Daarentegen waren de gastheren veel overtuigender en daardoor scoorden ze nog 2x. Een meer dan verdiende zege voor Susteren. Al met al een ongelukkige wedstrijd voor de oranjemannen. Jammer dat de goede reeks hiermee ten einde kwam. Zondag tegen De Ster een nieuwe start.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts,  Dirk Scheres (Giel Beurskens), Nick Driessen, Dion van Horne, Bart Zanders, Ruud Meijers, Rens Willemsen, Niek van der Sterren (Joep Beurskens), Mats van Biljouw, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 leed op bezoek bij Deurne 2 een nipte 1-0 nederlaag. Door de nederlaag tegen de concurrent staat het tweede elftal voorlopig onderaan in de reserve Hoofdklasse. Gelukkig staan er nog voldoende wedstrijden op de rol om deze situatie om te draaien.
  • Wittenhorst VR1 weet weer wat winnen is. Na twee nederlagen op een rij, wisten de dames vandaag op eigen veld met 4-1 te winnen van hekkensluiter Bergeijk. Na twaalf wedstrijden bezetten de oranjehemden voorlopig de zesde plaats in de 2e klasse.
  • Wittenhorst 3 heeft op eigen veld een overtuigende en spectaculaire 6-3 overwinning geboekt op het derde elftal van sv Venray. Het betekende alweer de vijfde zege in zes wedstrijden, met een voorlopige vijfde plaats als prima tussenrapport.
  • Na drie nederlagen op een rij weet Wittenhorst 5 weer wat winnen is. Op eigen veld werd het tweede elftal van vvVOS ruim met 4-1 verslagen. Door deze nederlaag houden de Horstenaren voorlopig in ieder geval sv Venray onder zich. Volgende week staat de uitwedstrijd bij concurrent HBSV op het programma.
  • Een even zo eenvoudige zege voor ons zesde elftal, dat de bezoekers van sv Lottum 3 met een 4-1 nederlaag huiswaarts stuurde. Na twaalf wedstrijden zijn de kameraden nog altijd ongeslagen en hebben ze slechts twee verliespunten meer dan de koploper.
  • De klad zit er even in bij Wittenhorst 7. Na enkele soevereine overwinningen, werd vandaag op bezoek bij HBSV 5 de derde nederlaag op een rij geleden: 4-1. Ondanks deze mindere fase staan de oranjehemden nog altijd keurig derde.
  • Wittenhorst 8 wist op eigen veld het vijfde elftal van Leunen op de brilstand te houden: 0-0. Gezien de stand (Wittenhorst staat achtste en Leunen negende), zou het ook zomaar andersom kunnen zijn. Enfin; de Horstenaren handhaven zich keurig in de middenmoot.
  • Wederom een eenvoudige overwinning voor Wittenhorst 9, dat het vierde elftal van Oostrum met 3-0 wist te verslaan. Omdat concurrent BVV punten verspeelde, is de voorsprong inmiddels opgelopen naar negen punten. Het kampioenschap kan ons negende elftal eigenlijk niet meer ontgaan.
  • Vandaag boekte Wittenhorst 10 haar derde overwinning op een rij. Op bezoek bij het derde elftal van Kronenberg werd solide met 0-2 gewonnen, wat ook de derde clean sheet op een rij betekende. Met nog flink wat inhaalwedstrijden voor de boeg, zouden de kameraden nog wel eens een rol kunnen gaan spelen in de titelrace.
  • Een nipte, maar verdiende overwinning vandaag voor Wittenhorst 11. Op bezoek bij het tweede elftal van sv Lottum werd met 0-1 gewonnen. Het betekende alweer de derde overwinning op een rij, met een voorlopige tweede plaats als prima resultaat.