Wittenhorst JO17-1 en Sparta '18 delen de punten

27 maart 2022

Wittenhorst JO19-1 heeft op bezoek bij Blauw Geel in Vegchel een ruime nederlaag geleden: 5-2. De ploeg van trainer Remco Arts heeft daarmee de overwinning van vorige week op VOAB geen goed vervolg kunnen geven. Hoewel de oranjehemden niet helemaal compleet waren, werd er toch wel op een beter resultaat gehoopt. Dit heeft helaas niet zo mogen zijn. Na drie wedstrijden hebben de Horstenaren drie punten in Divisie 3H. Volgende week wacht opnieuw een zware kluif met een uitwedstrijd naar de ongeslagen koploper Geldrop.

In een spannende derby hebben Wittenhorst JO17-1 en Sparta '18 met 2-2 gelijkgespeeld. In de eerste helft creƫerde de ploeg van trainer Ken Peeters de meeste kansen, maar gaven ze achterin ook aardig wat ruimte weg. Dit resulteerde dan ook in een 2-2 ruststand. Aan Horster zijde scoorde Jovanny Awad beide doelpunten. In de tweede helft haalden de oranjehemden niet hun niveau en hadden de bezoekers het betere van het spel. De rood-witten vergaten echter de trekker over te halen, waardoor beide ploegen genoegen moesten nemen met een punt. Volgende week wacht er opnieuw een thuiswedstrijd en wel tegen Geleen-Zuid.

Een zware middag voor Wittenhorst JO15-1, dat op bezoek bij Unitas '59 in Eindhoven het onderspit moest delven: 6-0. De ploeg van Stan Theeuwen kent de nodige personele problemen door blessures en dit liet zich zaterdagmiddag voelen in Eindhoven. De gastheren waren simpelweg een klasse beter en de Horstenaren konden hier te weinig tegenover zetten. Na drie wedstrijden in divisie 5 staan de oranjehemden voorlopig onderaan met een punt uit drie wedstrijden.

Op eigen veld was Wittenhorst JO13-1 niet opgewassen tegen de bezoekers van Volharding/Sambeek JO13-1: 1-9. Dat de bezoekers de favoriet waren, was op voorhand logisch: in de najaarscompetitie waren de Brabanders immers tweede geworden, waar de ploeg van trainer Sander Rambags laatste werd. Het jammere is dan natuurlijk dat er helaas een grote nederlaag moest worden genoteerd. Niet getreurd: aanstaande zaterdag volgt er weer een nieuwe kans op bezoek bij nummer vier RKSVN uit Neer.

Wat verder opviel:

• Het was afgelopen zaterdag de eer aan Wittenhorst JO17-3 om op het hoofdveld van sportpark Ter Horst te spelen. Dat de derby tegen Hegelsom JO17-1 met 0-2 werd verloren, betekende een klein smetje. De mannen zijn in ieder geval een ervaring rijker.
  • Wittenhorst JO19-3 boekte een mooie derbyzege: 1-4 op bezoek bij de JO19-2 van SVEB/Sporting S.T.
  • Wittenhorst JO12-1 boekte op eigen veld een spectaculaire 7-3 overwinning op Merefeldia JO12-1.
  • Wittenhorst JO11-2 en Blerick JO11-1 verdeelden de punten eerlijk in een vermakelijk duel: 4-4.