In Memoriam: Gerard Lok

20 september 2018

Geschokt zijn we door het nieuws dat ons voormalige bestuurslid en vrijwilliger Gerard Lok plotseling overleden is. Gerard heeft vele jaren voor en achter de schermen een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkelingen van onze vereniging. Het valt ons zwaar dat Gerard ons verlaten heeft.

Gerard was van 2010 tot en met 2012 Jeugdvoorzitter bij onze vereniging. In de periode 2011-2015 was hij tevens bestuurslid. Eerst vanuit zijn functie als jeugdvoorzitter, later als bestuurslid PR & Communicatie / Vrijwilligerszaken. Tijdens zijn jaren in het bestuur heeft Gerard vele grote en belangrijke projecten voor Wittenhorst gedragen. Gerard stond onder andere aan de wieg van het Meidenvoetbal en het G-voetbal binnen Wittenhorst. In de commissie Commerciële zaken ontwikkelde Gerard diverse activiteiten en zocht hij continu naar mogelijkheden om de maatschappelijke rol van Wittenhorst uit te breiden.

Al deze projecten en ontwikkelingen hebben uiteindelijk geleid tot het ontstaan van de sportzone, die later Afslag10 is gaan heten. Gerard heeft een belangrijke rol gespeeld in het opzetten van deze organisatie. Eerst vanuit Wittenhorst, later als Sportconsulent Verenigingsondersteuner vanuit de Gemeente Horst aan de Maas.

Gerard was een bevlogen bestuurder die altijd gepassioneerd zijn vrijwilligerswerk uitvoerde. Hij was intens betrokken bij onze vereniging, zowel op sportief als maatschappelijk vlak. Gerard zocht naar samenwerking en verbinding met andere verenigingen. Dit blijkt onder andere uit zijn tomeloze inzet voor Afslag10. Helaas kan Gerard niet meemaken wat het resultaat van al dit werk zal zijn.

Wittenhorst verliest in Gerard een voorbeeldvrijwilliger!

Wij wensen de nabestaanden, vrienden, familie, collega’s en kennissen heel veel sterkte toe!

Bestuur en leden RKsv Wittenhorst.