Verslag selectieteams zaterdag 22 september 2018

22 september 2018

Beter beginnen kan eigenlijk niet: Wittenhorst JO19-1 won op eigen veld met 4-0 van sv Laar JO19-1. De bezoekers uit Weert konden moeilijk grip krijgen op spits Niek van der Sterren, die een hattrick op zijn naam schreef. Het slotakkoord kwam op naam van buitenspeler Jarno Philipsen. Trainer Richard Kleuskens sprak van een goede wedstrijd, zowel verdedigend als aanvallend. De Horstenaren gaven eigenlijk geen kans weg en vergaten de wedstrijd eerder in het slot te gooien. Door deze ruime zege maakt de ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder een vliegende start in de Vierde Divisie.

Er zat meer in, maar helaas leverde een licht veldoverwicht geen overwinning op. Wittenhorst JO17-1 verloor op bezoek bij Venlosche Boys nipt met 2-1. In de eerste helft kregen beide ploegen twee dotten van kansen om op voorsprong te komen, ware het niet dat na veertig minuten de brilstand op het scorebord stond. Na rust kwam de thuisploeg op voorsprong door een rake kopbal. Het vervolgens opportunistischer spelende Wittenhorst gaf de 2-0 cadeau door een fout in de opbouw. Aanvoerder Nick Driessen wist de spanning terug te brengen door een verre voorzet van Sem Derix in te koppen. Een gelijkmaker zat er, ondanks een prima schot van Bono Wijnhoven, niet in. De foutloos vlaggende Rob Zanders kon een nederlaag helaas niet voorkomen. Hopelijk kan hij zondag de bezoekers van Chevremont wel de drie punten afnemen.

Een gelijkspel werd het resultaat van een boeiende wedstrijd tussen Wittenhorst JO17-2 en Someren JO17-1. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en daarmee is een gelijkspel voor beide ploegen een prima uitkomst. De ploeg van trainer Kevin Koolhof begint daarmee goed aan de competitie, waarbij er flink weerstand moet worden geboden aan de standaardteams uit de regio Limburg en Brabant. Met dit gelijkspel is hiermee in ieder geval een begin gemaakt.

Enkele meters verderop speelde Wittenhorst JO15-1 tegen ‘De Boys’. Net als de JO17-1 kon de ploeg van Ken Peeters helaas geen punten meenemen naar Horst: 3-1. In de eerste helft gaf de ploeg van aanvoerder Tom Driessen twee doelpunten weg uit een corner. In de tweede helft scoorden de Venlonaren de derde treffer. Hiermee liepen de Horstenaren tegen de tweede nederlaag aan in korte tijd: ook in de beker werd er verloren van dezelfde tegenstander. Gelukkig zijn er nog genoeg wedstrijden om van deze nederlaag te herstellen.

Met een ruime overwinning vertrekken uit Brabant is altijd mooi. Wittenhorst JO14-1 flikte dit mooie kunstje. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst won uiteindelijk met 0-4 op bezoek bij Sparta ’25 uit Beek en Donk. De Horstenaren heersten gedurende de hele wedstrijd en beginnen hiermee voortreffelijk aan de Hoofdklasse. Met wedstrijden tegen o.a. UNA en Gemert in het vooruitzicht, belooft het in ieder geval een spannende competitie te worden.

Nét niet. Dat is het verhaal bij de wedstrijd FC Eindhoven JO13-2 – Wittenhorst JO13-1. De ploeg van trainer Roy Broos was zeker niet kansloos en had de kansen om minimaal een punt te pakken. Helaas verloren de dames en heren met 2-1 van de Brabanders. Het bij vlagen uitstekend spelende Wittenhorst kan in ieder geval voortborduren op een goede reeks wedstrijden en gaat een leerzame periode tegemoet.

Na een goede eerste helft kwam Wittenhorst JO12-1 uiteindelijk tóch tekort tegen de bezoekers van Mierlo Hout. De Brabanders wonnen op bezoek in Horst met 1-3. De ploeg van Peter Rijs, Laurens van Dungen en Rik Geurtjens was in de eerste helft de bovenliggende partij. Ondanks dat ze met 1-0 achterkwamen, bleven de Horstenaren geloven in zichzelf. In de tweede helft werd te slap begonnen waardoor de jonge ploeg overklast werd door de tegenstander. Pas in de laatste fase van de wedstrijd begon de thuisploeg weer te strijden. Helaas was de nederlaag niet meer te voorkomen. Voetballend was deze nederlaag onnodig. Volgende week kans op eerherstel!

Wat verder op viel:

• Wittenhorst JO19-2 won op bezoek bij GFC '33 JO19-1 met 1-4 en begon hiermee uitstekend aan de competitie.
  • Het G-team boekte zijn eerste zege van de competitie. Op bezoek bij Heer G2 werd er met 2-3 gewonnen.
  • De JO11-1 boekte een monsterscore op bezoek bij SV Oostrum: 2-7.
  • Ondanks een ruime nederlaag toch scoren: de JO15-2 deed het. Bezoekende ploeg Leunen was met 1-12 véél te sterk. Om dan toch een doelpunt te scoren is een compliment waard.