Kennismaken met het hoofdbestuur: Marcel Kuijpers (5/10)

26 november 2017

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken worden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag Marcel Kuijpers, bestuurslid technische zaken.

Privé/werk:
Marcel: "Mijn naam is Marcel Kuijpers en ik ben bij Wittenhorst bestuurslid Technische Zaken. Ik ben getrouwd met Linda en heb twee zonen; Lars (17) en Sven (14). Lars heeft enkele jaren bij Wittenhorst gevoetbald maar hij kon in deze sport zijn draai uiteindelijk niet vinden. Sven daarentegen is erg fanatiek en voetbalt momenteel in JO15-1. Ik ben werkzaam als Relationshipmanager Industrie bij ABN AMRO Bank. Ik doe dit vanuit ons kantoor in Arnhem. Voor mijn werk ben ik veel onderweg wat wel eens wringt met een functie als bestuurslid bij Wittenhorst. Ik doe dit echter met heel veel plezier en met als doel om iets bij te dragen aan de maatschappij en aan voetbalclub Wittenhorst in het bijzonder, die een hele belangrijke plaats inneemt in Horst op sociaal, sportief en prestatief opzicht."

Wittenhorst:
Marcel: "Ik doe de portefeuille Technische Zaken samen met Ron Verhaagh. Ik heb er bewust voor gekozen om dit samen te doen vanwege het tijdsbeslag en complexiteit van deze vrijwilligersfunctie in combinatie met een drukke baan. Ik ben in het bestuur terecht gekomen na meerdere jaren coach/leiderschap bij mijn beide zonen bij de pupillen en vervolgens in de commissie Technische Zaken verantwoordelijk te zijn geweest voor opleidingen van technisch jeugdkader. Uiteindelijk heeft men mij gevraagd om zitting te nemen in het bestuur. Ik probeer in mijn afwegingen binnen het bestuur constant een juiste balans te vinden tussen het prestatieve en recreatieve voetbal omdat ik ervan overtuigd ben dat het één niet zonder het ander kan bestaan bij een vereniging als Wittenhorst."

Marcel: "Mijn hele jeugd heb ik bij Wittenhorst gevoetbald. Later heb ik nog de overstap gemaakt naar de senioren waar ik na enkele jaren koos voor recreatievoetbal met de Anjer Boys, nog steeds mijn vriendengroep. Nog wat later hebben we met dit team ‘furore’ gemaakt bij SV Melderslo waar we het derde team vormden en waar ik uiteindelijk nog bijna tien jaar heb gevoetbald."