Kennismaken met het hoofdbestuur: Rob Vissers

3 november 2017

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken worden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag Rob Vissers, bestuurslid commerciële zaken.

Privé:
Rob: "Ik ben Rob Vissers, 42 jaar en getrouwd met Willeke. Samen hebben wij drie dochters: Janne (13), Loeke (10) en Didi (5). Loeke is ook fanatiek voetbalster, zij speelt in de JO11-6. Wij wonen in Horst. We gaan graag samen op vakantie, plannen dagjes uit en vieren graag carnaval. Voor mijn ontspanning ren ik wekelijks mijn kilometers om vervolgens in maart weer mee te doen met de Venloop."

Wittenhorst:
Rob: "Ik ben al sinds mijn 6de lid van Wittenhorst. Als voetballer heb ik in de jeugd alle selectieteams doorlopen en vervolgens de overstap gemaakt naar de selectie. Ik heb circa 140 wedstrijden in Wittenhorst 1 gespeeld. Na nog een tijdje in Wittenhorst 2/3 te hebben gevoetbald maakte ik de overstap naar zaalvoetbal. Ook in deze periode heb ik diverse jaren in Wittenhorst 1 gespeeld. In oktober 2009 kwam er een einde aan mijn voetbalcarrière, toen ik tijdens een wedstrijd op de goal af ging, maar door een tegenstander uit balans werd gebracht en ik mijn kniepees afscheurde. De winnende goal scoorde ik nog, maar het was wel einde carrière."

Vrijwilliger:
Rob: "Nadat ik de jeugdopleiding had doorlopen ben ik vrijwilliger geworden bij Wittenhorst. Sindsdien heb ik diverse functies binnen Wittenhorst bekleed. Ik ben eerste jeugdleider en –trainer geweest. Vervolgens ben ik twaalf jaar bestuurslid van het jeugdbestuur geweest, waarvan de laatste 3 jaar als jeugdvoorzitter. Na de periode in het jeugdbestuur ben ik betrokken geweest bij diverse projecten, zoals het opzetten van het Pulse Miniorentoernooi en de Phoxy Cup. In 2009 ben ik gekozen tot ere-vrijwilliger van Wittenhorst, iets waar ik tot op de dag van vandaag nog trots op ben. Ook heb ik enkele jaren, samen met Paul Timmermans, het straatvoetbaltoernooi georganiseerd in Horst en zat ik in 2010 de spelersgroep voor de boerenbruiloft, die Wittenhorst organiseerde.

In januari 2011 ben ik begonnen in het hoofdbestuur met als verantwoordelijkheid voetbaltechnische zaken. In juni van datzelfde jaar kwam ik voor een enorme uitdaging te staan. We moesten een nieuwe trainer zoeken voor het eerste elftal. We kwamen uit bij Jan Lauers, een jaar eerder nog amateurtrainer van Nederland. De samenwerking werd uiteindelijk een hele succesvolle. Na drie jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor voetbaltechnische zaken ben ik overgestapt naar commerciële zaken. Vanuit deze rol binnen het hoofdbestuur maak ik ook onderdeel uit van het bestuur van de Businessclub "Vrienden van RKsv Wittenhorst". Een Businessclub, waarin circa 40 bedrijven vertegenwoordigd zijn en waar "sportief” ondernemen centraal staat. Het is belangrijk voor de continuïteit van Wittenhorst. Mooi om te zien dat diverse bedrijven elkaar gevonden hebben binnen onze Businessclub, hierdoor snijdt het mes letterlijk aan twee kanten."

Werk:
Rob: "Sinds 1 maart werk ik als team lead sales bij Pulse Business Solutions. Vanuit de industrie (bouw- en metaalwereld) ben ik de wereld van ICT ingestapt. Pulse Business Solutions staat gelijk aan kwaliteit en betrokkenheid. Onze lat ligt daarbij hoog. Diepgaande branchekennis, inlevingsvermogen en kennis van bedrijfsprocessen tekenen de mensen van Pulse. Daarmee hopen we het verschil te maken en onze "tegenstanders" te passeren, om maar eens in voetbaltermen te spreken."