Kennismaken met het hoofdbestuur: Ron van den Bekerom (1/10)

27 oktober 2017

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken worden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag als eerste: onze nieuwe voorzitter Ron van den Bekerom.

Privé:
Ron: "Ik ben 33 jaar, geboren en getogen in Meterik, maar inmiddels woonachtig in Horst. Sinds vorig jaar ben ik getrouwd met Nathalie van den Bekerom – Hendriks en sinds twee maanden ben ik de trotse vader van onze dochter Diede."

Wittenhorst:
Ron is inmiddels zo ongeveer de helft van zijn voetballeven verbonden aan Wittenhorst (zo'n dertien jaar). Onze nieuwe voorzitter keept in Wittenhorst 7. In verleden speelde Ron enkele jaren in de selectie (waaronder 1 jaar eerste elftal). Sinds twee weken is hij dus ook de voorzitter van Wittenhorst. Ron: "Ik vind het daarbij erg belangrijk om te benadrukken dat ik voor alle leden en vrijwilligers bereikbaar wil zijn". Mensen mogen hem altijd mailen op ronvandenbekerom@rksv-wittenhorst.nl.

Werk:
Ron: "Ik heb 7,5 jaar gewerkt bij Huis voor de Sport Limburg als adviseur voor sportverenigingen. Hierbij heb ik me gericht op de organisatorische kant van de sportvereniging: beleid, fusie/samenwerkingstrajecten, vrijwilligersbeleid, subsidies, accommodatie, sponsorbeleid, etcetera.
Tot voor kort heb ik gewerkt bij Team Sportontwikkeling van de gemeente Venlo, in een soortgelijke rol. Vanaf 2013 ben ik ook zelfstandig sportconsultant (eigenaar Sport Ambitions Consultancy), waarmee ik o.a. trainingskampen heb georganiseerd (o.a. het trainingskamp van de dames van QPR bij Wittenhorst en Hegelsom), maar vooral sinds 2014 ingehuurd word door VVV-Venlo.
Hier ben ik nu projectcoördinator van ‘De Trap Omhoog’, het beleids- en ontwikkeltraject van de club. Hierin ben ik de verbinder tussen bestuur/directie, de operationele dagelijkse organisatie van de club en fans en sponsoren."