Kennismaken met het hoofdbestuur: Ron Verhaagh

11 december 2017

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKSV Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken worden alle tien de bestuursleden uitgelicht en voorgesteld. Vandaag Ron Verhaagh, bestuurslid technische zaken.

Privé:
Ron: "Mijn naam is Ron Verhaagh, ik ben 45 jaar en woon samen met Mieke. Wij hebben samen één zoon, Stan, die in Wittenhorst JO15-1 speelt. Wij wonen in Horst maar doen ook graag buitenlandse (steden)trips tijdens de vakanties. Ik probeer bij Fitklub af en toe een beetje fit te blijven. Lekker eten blijft een grotere ‘hobby’."

Wittenhorst:
"Ik ben in 1978 lid geworden van Wittenhorst", aldus Ron, "Ik heb tot en met de B-categorie alle selectieteams doorlopen. Door twee vervelende blessures achter elkaar (en te weinig mentaliteit) ben ik gestopt in de B. In die tijd vond ik in honkbal een andere uitdaging. Dit heb ik vier of vijf jaar gespeeld. Het voetbal liet mij niet los en dus was ik wel vaker op het sportpark van Wittenhorst te vinden, waar Ge Peters mij vroeg om jeugdleider/-trainer te worden. Ik had vijf jaar niet gevoetbald, maar ben weer begonnen, vooral in de lagere elftallen op het veld. In de zaal midden jaren '90 een aantal fantastische jaren beleefd met twee promoties (in de 2e en 1e klasse) op rij met het zaalteam van Wittenhorst 1."

Ron: "Als trainer/leider ben ik begonnen bij de E3, ik vond het leuk om lekker fanatiek de jonge talentjes te trainen. Na 3 jaar kon ik via Wittenhorst KNVB-cursussen volgen om selectieteams te gaan trainen. Het eerste serieuze werk was de B1 in de 3e divisie landelijk, met oa Patrick Koomen, Stefan Derks en Rick Geurtjens een hele sterke lichting. Onder begeleiding van Piet Peters rolde ik intensief in het trainersvak. Uiteindelijk haalde ik ook het TC3-diploma. Ik heb heel wat jaren de B1 getraind bij Wittenhorst, en heb éénmaal een uitstapje naar een andere vereniging als trainer gedaan. Antoine Driessen had eind jaren '90 het idee een jeugdopleidingsplan te schrijven, die kar hebben we samen met enkele personen een aantal jaren getrokken. Ik heb ook nog twee jaar de E1 en twee jaar de D1 getraind. Dat was echt een geweldige tijd. De eerste aanraking met seniorenvoetbal was Wittenhorst 2, Ik heb eerst 3-4 maanden als interim-trainer getraind en daarna nog twee hele seizoenen. Ook heb ik verschillende coördinatorfuncties gehad. Ongeveer 5-6 jaar geleden ben ik als hoofd doorstroming in de technische jeugdcommissie gekomen en vandaar uit samen met Marcel Kuijpers dik twee jaar geleden in het hoofdbestuur gekomen als bestuurslid voetbaltechnische zaken. Zeer intensief, interessant en leuk om bezig te zijn met de ‘core business’ van een voetbalclub. Voetbal!"

Werk:
Ron: "In het dagelijks leven ben ik Area manager Centraal Europa/Balkans en Scandinavië bij Koppert Biological Systems in Berkel en Rodenrijs. Koppert is wereldmarktleider op het gebied van biologische gewasbescherming en natuurlijke bestuiving in de agrarische sector. Naast de verantwoordelijkheid over 16 landen in Europa, geef ik nog commerciële ondersteuning aan de General manager van Koppert Polska en ben ik actief als lid van het MT-Europe."