Kim Everaerts weer even terug bij Wittenhorst

31 juli 2024

Afgelopen vrijdag was Kim Everaerts weer even terug op het sportpark Terhorst. Als oud-jeugdspeelster van Wittenhorst en kersvers landskampioen met FC Twente, overhandigde ze haar wedstrijdshirt van het afgelopen seizoen aan de club. Dit shirt krijgt een ereplek in onze vernieuwde kantine.

Kim Everaerts, geboren in Horst, begon haar carrière bij Wittenhorst voordat ze naar Borussia Mönchengladbach in de Duitse Frauen-Bundesliga vertrok. Sinds 2021 speelt ze voor FC Twente in de Vrouwen Eredivisie, waar ze al snel indruk maakte. Afgelopen seizoen wist ze met FC Twente met twee punten voorsprong op Ajax het kampioenschap binnen te halen, een seizoen eerder verloren ze het kampioenschap nog van Ajax met 1 punt verschil. In mei 2023 tekende ze een nieuw contract dat haar tot medio 2025 aan de club verbindt.

We zijn ontzettend trots om Kim als club te volgen en haar successen te vieren. Haar terugkeer en gebaar met het wedstrijdshirt zijn een inspiratie voor onze jeugdspelers en een herinnering aan wat je kunt bereiken met doorzettingsvermogen en talent. Kim, bedankt voor je bijdrage en we wensen je nog veel succes!