Voorbeschouwing oefenwedstrijd Wittenhorst-AWC

1 augustus 2024

Wittenhorst speelt aanstaande zaterdag om 13.00 uur de vierde vriendschappelijke wedstrijd. Op 13 juli werd eervol met 3-0 verloren van VVV-Venlo. De ruststand was nog 0-0. Het tweede treffen werd ongelukkig met 1-0 verloren van EVV. Vorige week zaterdag werd na een goede wedstrijd met 3-1 3e divisionist Gemert verslagen.

De tegenstander van zaterdag is A.W.C: dat staat voor Alverna Wijchen Combinatie. AWC werd opgericht in 1932 en speelde vanaf de oprichting lange tijd in de Derde en Tweede klasse. Na een aantal jaren (eind jaren tachtig) in de eerste klasse gespeeld te hebben, zakte de club weg naar de Vierde klasse. Aan het begin van deze eeuw werd de weg omhoog weer ingezet met als resultaat de Derde divisie. Afgelopen seizoen degradeerde  naar de 4e divisie C, waarin ook Wittenhorst zal uitkomen.

Trainer Harrie Gommans heeft weer een mooie mogelijkheid om zijn elftal voor de competitie gestalte te geven. Supporters, op naar sportpark Ter Horst zaterdag om 13.00 uur.