Knappe thuiszege JO19-1 op Gemert

27 september 2020

Op het eigen kunstgrasveld heeft Wittenhorst JO19-1 een uiterst knappe 2-1 overwinning geboekt op Gemert JO19-1. De ploeg van trainer Remco Arts moest het initiatief in het begin aan de bezoekers laten, welke twee aardige kansen niet wisten te benutten. Uit de eerste echte grote kans van de Horstenaren kwam direct een doelpunt. Na goed voorbereidend werk van Aliyo Katolo wist spits Mats van Biljouw met een hard schot in de linkerbovenhoek de keeper te passeren.

Een aantal minuten later kregen de oranjehemden op een aantrekkelijke positie een vrije trap. Waar aanvoerder Nick Driessen zijn eerste (rake) poging teruggefloten zag worden door de scheidsrechter, wist hij de herkansing op nóg knappere wijze binnen te schieten. In de tweede helft waren de bezoekers de betere van het veld en konden de gastheren vrijwel alleen maar tegenhouden. Gemert kwam terug in de wedstrijd, maar zag keeper Tom Alaerds ook uitblinken. Nick Driessen zag een snel genomen vrije trap nog bijna het doel invliegen, maar de bezoekers kwamen niet verder dan de aansluitingstreffer. Na de eerdere, onnodige nederlaag bij SML, hebben de Horstenaren hun eerste drie punten dus binnen.

Volgende week volgt de reis naar Geldrop, dat na twee wedstrijden qua punten en doelsaldo exact gelijkstaat met onze JO19-1.

Op bezoek bij OJC Rosmalen JO15-1 heeft Wittenhorst JO15-1 een onnodige 7-1 nederlaag geleden. De eerste helft was vrijwel gelijkopgaande, ware het niet dat de thuisploeg twee penalty's kreeg voor hands aan Horster kant. In de tweede helft zorgden persoonlijke fouten ervoor dat de thuisploeg uit kon lopen naar een ruime overwinning, welke gezien de kwaliteitsverhoudingen zeker niet nodig was. Volgende week krijgen de oranjehemden kans op eerherstel met een thuiswedstrijd tegen Roosendaal, dat na twee wedstrijden drie punten heeft verzameld.

Op bezoek bij Volharding/Sambeek JO13-1 leed Wittenhorst JO13-1 een 5-1 nederlaag. De Hoofdklasser wist hiermee wél haar eerste doelpunt te scoren van de competitie, maar er zullen duidelijk nog stappen moeten worden gezet om punten te verzamelen in deze competitie. Gelukkig zijn er nog genoeg wedstrijden om te leren en ontwikkelen!

Wat verder opviel:

• Voor de voorspellers van de poule: Wittenhorst JO19-2 boekte een ruime 1-4 overwinning op bezoek bij Leunen JO19-2.
  • Door een 3-1 overwinning op Oostrum, heeft Wittenhorst JO12-1 nu twee van zijn drie wedstrijden gewonnen.
  • Wittenhorst JO17-4 won knap met 1-2 op bezoek bij GFC'33/Lottum JO17-2.
  • Wittenhorst JO15-4 bood knap weerstand aan de bezoekers van Melderslo JO15-1, maar verloor nipt: 0-1.
  • Sparta '25 - Wittenhorst G1:  6- 1. Een dikke nederlaag die niet nodig was. Sommige spelers gaven niet thuis vandaag. Waar het aan lag weten we niet. Laten we deze wedstrijd maar snel vergeten. De enige goal werd door Robert gescoord, die goed doorging op de keeper.