Knappe zeges bij de selectieteams

30 september 2018

Met twee zeges en nog geen enkel tegendoelpunt is Wittenhorst JO19-1 voortreffelijk begonnen aan de Vierde Divisie. Zaterdag was Venlosche Boys op eigen veld niet opgewassen tegen de ploeg van trainer Richard Kleuskens: 0-3. Spits Niek van der Sterren krikte zijn totaal op naar vier competitiedoelpunten, waar ook Sven van Ooijen en 'Mootje' een doelpunt bij konden schrijven. Het vlaggenschip van de jeugdopleiding gaat samen met Unitas, Scharn en Best Vooruit aan kop.

Ondanks dat de lijnen van het Horster hoofdveld slecht zichtbaar waren, liet Wittenhorst JO17-1 een puike wedstrijd zien tegen Bladella JO17-1. De ploeg van trainer Kevin van den Berg nam direct het voortouw en stond bij rust met 3-0 voor door treffers van Ted Verbers, Sem Derix en Tom Smits. Na rust incasseerde de thuisploeg een tegentreffer, maar liet men zich niet van de wijs brengen. Spits Sem Derix scoorde snel zijn tweede van de wedstrijd en de punten waren binnen. Een kwartier voor tijd was er plaats voor twee mooie wissels. Omar Katolo en Tom Driessen, beiden spelers van de JO15-1, maakten hun debuut voor de JO17-1. Waar Tom samen met zijn broer Nick de controle op het Horster middenveld behield, wist Katolo met een fraaie treffer zijn debuut nog meer glans te geven.

Nét niet en ook nog eens onnodig. Wittenhorst JO17-2 verloor nipt op bezoek bij SV Brandevoort JO17-1: 3-2. Na een 0-1 voorsprong kwamen de Brabanders, o.a. door balverlies aan Horster kant, op 3-1. In de tweede helft liet de ploeg van trainer Kevin Koolhof zien duidelijk beter te zijn dan de thuisploeg, maar verder dan de 3-2 kwam de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers niet. Met een punt uit twee wedstrijden is de start qua punten misschien niet goed, maar het vertoonde spel is een mooie houvast om door te gaan op de ingeslagen weg.

Een knotsgekke wedstrijd. Wittenhorst JO15-1 stond bij rust met 1-3 achter tegen de bezoekers van Sportclub Irene, maar wist de wedstrijd in de tweede helft alsnog naar zich toe te trekken: 7-4. De ploeg van trainer Ken Peeters stond al snel met 1-0 voor maar hielp vervolgens een kansenregen om zeep. De ploeg uit Tegelen nam hier gebruik van en trok de wedstrijd naar zich toe. In de tweede helft rondde de thuisploeg haar kansen wél af en liet het zien duidelijk beter te zijn, met zes doelpunten als resultaat.

Met een mooie 3-0 overwinning op RKsv Nuenen bouwt Wittenhorst JO14-1 door aan een goede start in de Hoofdklasse. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens kwam nauwelijks in de problemen en boekte een verdiende overwinning op de Brabanders. Naast de zeven doelpunten in twee wedstrijden, zijn de Horstenaren de enige ploeg zonder tegendoelpunten. Een mooi gegeven waarmee o.a. koploper UNA in zicht wordt gehouden.

Wittenhorst JO13-1 was in eigen huis niet opgewassen tegen Oirschot Vooruit: 0-3. De bezoekers uit Brabant waren een maatje te groot voor de ploeg van trainer Roy Broos. Ondanks de start met twee nederlagen, biedt het vertoonde spel wel houvast voor de komende weken. Die drie punten komen wel!

Wittenhorst JO12-1 maakt zichtbaar stappen. In Blerick werd er met 4-2 verloren, waar begin deze maand in de beker nog met 5-0 werd verloren. De ploeg van trainer Peter Rijs speelde bij vlagen goed voetbal en laat een sterke groei zien.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-4 boekte een knappe 3-2 zege in de derby tegen Sparta '18 JO17-2.
  • Wittenhorst JO15-4 behaalde de eerste zege door een 1-0 zege op Leunen.
  • Wittenhorst JO13-3 verloor weliswaar met 2-3, maar scoorde tegen Sporting/SVEB wel haar eerste doelpunten.