Lid Tweede Kamer bezoekt Wittenhorst

23 juni 2014

Op 23 juni bezocht Tweede Kamerlid Michiel van Veen Sportpark ter Horst. Michiel van Veen is bezig met de voorbereidingen van het sportdebat in de Tweede Kamer en wilde zich bij een vereniging op de hoogte stellen van de effecten die voetbal heeft op maatschappelijke ontwikkelingen. Op advies van de KNVB was Wittenhorst, ook volop actief voor "Meer dan Voetbal", de gastheer voor deze bijeenkomst, die tevens werd bezocht door afgevaardigden van de gemeente HadM, de KNVB en NOC/NSF.

P1130178.JPG

Sprekers waren Ton Hagens, voorzitter RKsv Wittenhorst, Roel de Krijger, Manager Clubservice van de KNVB en Bob Vostermans, wethouder van de Gemeente HadM. Tussendoor en nadien was er een levendige discussie over de wijze waarop Wittenhorst het Maatschappelijk Verenigen toepast in de praktijk, het Open Club Principe en de vruchtbare samenwerking tussen de gemeente HadM en Wittenhorst. Michiel van Veen stelde veel vragen, vooral om de rol van de centrale overheid goed te kunnen doorgronden. Algemene indruk was dat RKsv Wittenhorst een vitale (belangrijke voorwaarde) voorbeeldvereniging is die goed in staat is om maatschappelijke vraagstukken op te pakken.

Na afloop was er ruimte voor de pers om de sprekers te interviewen.

P1130182.JPG

P1130188.JPG

P1130191.JPG

Een reportage van Reindonk is te bekijken op: