Ondanks grote zege (nog) geen prijs voor Wittenhorst

19 mei 2018

Wittenhorst was vooraf nog enigszins optimistisch over het verdere verloop van de strijd om de diverse prijzen. Het speelde van meet af aan een degelijke wedstrijd dat op zoek was naar de openingstreffer. De supporters hoefden niet lang te wachten, want in de 15e min. kon Michiel Hanssen na een mooie voorzet van Marco Daniëls de 1-0 laten aantekenen.

Wittenhorst bleef aan zet en het was 5 minuten later weer succesvol. Rob Zanders leverde een formidabel schot af dat doelman Leon Thijs te machtig was, 2-0. ZSV had nog geen enkele kans gehad en kon niet in het spel voorkomen. Zeker niet nadat in de 34e min. Michiel Hanssen met een poeier de 3-0 binnenschoot. De koek was nog niet op voor de rust. Bart Zanders trok mee naar voren en hij was verantwoordelijk voor de 4-0. De corner via Daan Verlijsdonk en een hakje van Michiel Hanssen bracht de bal voor de voeten van Bart.

Na de pauze ging de eenzijdige strijd door. Rob Zanders had wat pech toen zijn schot tegen de paal belandde. Een minuut later wees de goed leidende scheidsrechter naar de stip toen een verdediger van ZSV de bal keerde met de hand. Daan Verlijsdonk kon de pingel beheerst inschieten, 5-0.

Na deze treffer wisselde trainer Richard Kleuskens enkele spelers. Opvallend was de binnenkomst van de langgeblesseerde Bart Spreeuwenberg. In de slotfase maakte Bram Rubie het halve dozijn vol met een fraaie stiftbal, 6-0. De strijd was gestreden. Wittenhorst hoefde niet meer en ZSV kon niet meer. De Brabanders mochten nog blij zijn dat in de slotfase de thuisclub verschillende mogelijkheden onbenut liet. Een grotere overwinning bleef derhalve achterwege.

Maar wat belangrijker was dat de uitslagen deze keer niet in het voordeel van Wittenhorst uitvielen. Koploper Minor was de winnaar en gaat in de laatste wedstrijd tegen Wittenhorst als officieuze kampioen de strijd beginnen.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders, Bart Zanders, Hendriks, Hattu, Verlijsdonk  (62. Bart Spreeuwenberg), Peelen, Hanssen (62. Rubie),  Rob Zanders (51. Bongers), Heijnen, Daniëls.

Uitslagen:

Deurne-Minor 0-1; Venlosche Boys-Geldrop 2-2; Venray-Susteren 2-0; Schaesberg-De Valk 1-0; Bekkerveld-Wilhelmina'08 3-1; Hoensbroek-Chevremont 1-3.