Ontmoeting met: Peter Geurts

Ontmoeting met: vrijwilliger
Naam: Peter Geurts
Leeftijd:  50

Opleiding/Beroep: Heb je gevoetbald? Zo niet heb je een andere sport gedaan? Bij welke clubs en in welke teams heb je gespeeld tot nu toe?

In mijn jeugdjaren had ik helemaal niets met voetbal, ik was meer het type van sportvissen en formule 1 kijken, en Darten vind ik ook erg leuk.

In principe is het voetbal de schuld van mijn zoon Jordi, die kwam op zij 6e thuis met de melding dat hij wou gaan voetballen.

Ik heb toen in 2003 een trainerscursus gevolgd en heb 5 jaar F’jes getraind, ik zei toen altijd het niveau van de F’jes kan ik net aan omdat ik zelf geen voetballer was.

Maar op dat moment was mij ook heel duidelijk dat het helemaal niet ging om het voetballen, maar dat het doel van de trainer is om kinderen te leren wat een teamsport is.

En eigenlijk was dat toen maar nu nog steeds hetgeen wat mij bij het voetballen bezig houd.

Tijdens het trainen van de F’jes kreeg ik vaak de hulp van mijn dochter Robin, die altijd wel te porren was om met de F’jes te ballen.

Tot op het moment dat ik aan haar vroeg of zij ook bij het voetbal wilde had ik nog nooit stil gestaan bij damesvoetbal, ik zag mijn dochter helemaal gelukkig worden en ze zij, heel graag pap.

Zij is toen begonnen bij de E7 die ik ook nog een jaar heb getraind.

Ik heb toen samen met Richard Kleuskens heel veel brieven gekopieerd en bij basisschool meisjes persoonlijk in de bus gedaan.

Daarna hadden we voldoende meiden om een meidenelftal op te starten, als trainer vonden we Karin Vogels bereid om te trainen en vanaf dat moment was meidenvoetbal bij Wittenhorst een feit.

Omdat ik het trainen op een gegeven moment niet meer kon combineren ben ik in 2008 gestopt als trainer bij Wittenhorst.

En sinds een jaar of twee ben ik toch weer terug bij het damesvoetbal als grensrechter en coördinator.

Wat is/was je favoriete positie?

Zoals ik al heb gezegd is mijn  favoriete positie langs de lijn.

Wat is je favoriete club in Nederland en waarom?

Ik heb eigenlijk helemaal geen favoriete club, van mij mag de beste winnen,

Maar toch zou ik het leuk vinden als VVV in het linker rijtje mee zou  kunnen doen.

Wie is je favoriete Nederlandse speler/speelster  en waarom?

Mijn favoriete speler is op dit moment Jordi Geurts (A1), en mijn favoriete speelster is op dit moment Robin Geurts (VR1), omdat ik trots ben op mijn eigen kinderen maar ook omdat zij goed hebben begrepen dat voetbal een teamsport is.

Wat is je favoriete buitenlandse club en waarom?

Mijn favoriete buitenlandse club is absoluut FC Barcelona omdat het een genot is om te zien hoe voetbal eigenlijk gespeeld hoort te worden.

Ik ben vrijwilliger bij Wittenhorst omdat:

Ik het belangrijk vind om ergens bij te horen en omdat Wittenhorst mijn kinderen de kans biedt om te sporten en dat zonder vrijwilligers niet kan.

Welke (vrijwilligers) taken heb je allemaal verricht bij de club?

• trainer van de F jeugd
  • Trainer van de E jeugd
  • Trainer/leider van de meiden
  • Grensrechter VR1
  • Coördinator dames

Wat is je leukste Wittenhorst moment tot nu toe?

Eigenlijk heb ik elke week momenten die heel mooi zijn, maar het kampioenschap van het Damesteam van Wittenhorst was toch wel een bijzondere ervaring.

Wat doe je in het dagelijks leven? Wat wil je over 5 jaar bereikt hebben (prive, sport, relatie of andere doelstelling)

Momenteel werk ik fulltime bij MSD Animal Health in Boxmeer en mijn doel voor de komende 50 jaar is gezond blijven en genieten van elke minuut dat ik er ben.

Verder heb ik als doel  om de jackpot te winnen in de staatsloterij, en dan niet voor het geld maar meer voor de vrijheid.

Ben je verliefd/verloofd/getrouwd?

Ik ben verliefd geweest en ben getrouwd met Berna waar ik nog steeds heel veel van hou.

Noem de persoon die de volgende vragenlijst in moet vullen en waarom wil je meer weten van deze Wittenhorst collega?

Tom Classens van de B2,

Tom is naar mijn mening iemand die al heel veel jaren heel kostbaar is voor de club en dat soort vrijwilligers moeten we koesteren.