Sprookje is uit voor Wittenhorst

20 mei 2013

De returnwedstrijd wist de ploeg van Goes van meet af aan het spel te bepalen. Met veel spelers trok de ploeg ten aanval, maar echte kansen kregen de mannen uit Zeeland niet. In het verloop van de eerste helft kon echter de voorsprong niet uitblijven. In de 39e minuut kon de gevaarlijke Nyemb de score openen. Hier bleef het bij. Wittenhorst kreeg de tijd om orde op zaken te stellen.

Dit gebeurde wonderwel. Een veel feller Wittenhorst maakte het de ploeg uit Goes veel moeilijker. Zo kon in de 59e minuut Thom Derks plots de 1-1 laten aantekenen. Wittenhorst kreeg ineens meer flair en vleugels. Goes moest terug en was enkele malen dicht bij een nieuwe tegentreffer.

In de slotfase probeerde de thuisclub te forceren, maar dan is het voor de tegenstander loeren op de counter. En dit gebeurde dan een aantal keren. De doelpunten vielen daarom snel. Een grote maar zeer geflatteerde overwinning voor Goes. Overigens wel een terechte en zeer verdiende overwinning. Over de gehele wedstrijd genomen was Goes de betere ploeg.

Wittenhorst mag trots zijn op de ploeg voor de schitterend gespeelde competitie met als toetje dus de nacompetetie. Een nieuw hoogtepunt in de Wittenhorst historie. Dit toetje was echter te machtig.

Spelers, trainers en begeleiding van het team, proficiat en bedankt voor een fantastisch seizoen!

Klik op onderstaande link voor een verslag van Omroep Zeeland: