Overtuigende zege Wittenhorst op Orion

13 oktober 2024

Na de nederlaag van vorige week kon ons eerste elftal wel weer een succesje gebruiken. Uitgerekend tegen Orion, dat al vijf wedstrijden op rij wist te winnen, werd de driepunter geboekt: 3-0.

De ploeg van trainer Harrie Gommans kende een probleemloze zondag op sportpark Ter Horst. De oranjehemden speelden een dominante eerste helft, speelden gedreven en lieten een enorme inzet en werklust zien. Daarnaast liet de thuisploeg bij balverlies weinig ruimte aan de tegenstander: met snel druk zetten werd de bal weer veroverd.

Halverwege de eerste helft was het Jeroen Verkennis die de voorsprong op het scorebord bracht na een kopbal op aangeven van Giel Beurskens. Enkele minuten later miste diezelfde Verkennis de ultieme kans om de voorsprong te verdubbelen: hij zag zijn strafschop gestopt worden.  Ook de rebound van Van Kuijck werd gestopt. Vlak voor rust schoot Verkennis in vrije positie over. Het enige wat trainer Gommans zijn ploeg kon verwijten, is dat het halverwege dan ook pas 1-0 stond.

Vrijwel direct na rust maakte de nummer negen zijn fout van de eerste helft goed en verdubbelde nu wél de voorsprong. Nu kopte hij binnen op aangeven van Verlijsdonk. Nog voor het uur besliste Luc van Kuijck de wedstrijd door één op één koelbloedig af te ronden. In het vervolg kwamen er nog wel kansen, maar de thuisploeg kwam geen moment meer in de problemen en wist hiermee de 9e plek te handhaven in de Vierde Divisie.

Volgende week wacht de uitwedstrijd naar Nuenen, dat zaterdagavond flink op de broek kreeg in Venray: 5-1.

Wittenhorst 1:

Jens Craenmehr, Joep Beurskens (Tom Driessen), Dion van Horne, Gijs Christiaens, Joost Hendriks (Ruben Peulen); Daan Verlijsdonk, Nick Driessen (Mees Meeuwissen), Giel Beurskens; Luc van Kuijck, Jeroen Verkennis (Tom Spreeuwenberg), Milan van de Riet (Jelle Janssen).