Ruime overwinning Wittenhorst op Mierlo-Hout

22 september 2024

Na twee opeenvolgende nederlagen in de Vierde Divisie konden de manschappen van trainer Harrie Gommans wel weer een succesje gebruiken. Gastheer Mierlo-Hout, dat doordeweeks het karwei afmaakte tegen Venray en hiermee de eerste overwinning boekte, kon één helft standhouden: 0-3.

Eerste helft

De bezoekers startten furieus: al na enkele seconden schoot Daan Verlijsdonk zonder succes op doel. Het eerste kwartier was dan ook duidelijk voor Wittenhorst, dat sterk aan de bal was, hoog druk zette en fel de duels aanging. De openingsfase bracht verder geen grote kansen op en de thuisploeg kwam langzaamaan beter in het spel. De stugge ploeg verdedigde goed en probeerde er via de buitenspelers gevaarlijk uit te komen. De eerste echte grote kans van de wedstrijd werd knap gepareerd door de weer fitte Craenmehr. Kansen voor de oranjehemden via Verkennis (teenlengte tekort) en Van de Riet (schot geblokt) leverden niet het gewenste resultaat op. Pal voor rust kwam daar dan toch de voorsprong: na balverlies kwam de bal voor de voeten van Verlijsdonk, die met een lastige stuit uithaalde en de doelman verschalkte: 0-1 en tevens rust.

Stabiel

Al in de eerste minuut na rust bracht Giel Beurskens de marge op twee. Met een handige passeeractie speelde hij zich vrij, waarna hij beheerst kon afronden. In de tweede helft kwamen de Horstenaren eigenlijk niet meer in gevaar. Het zeer stabiel spelende Wittenhorst had veel balbezit, zat er kort op bij de tegenstander en kwam er zo nu en dan gevaarlijk uit, zonder hele grote kansen te creëren voor een derde treffer. Een kwartier voor tijd kwam daar de beslissing. Na balverlies in de Brabantse defensie kon Giel Beurskens alleen op de keeper af. Met een bekeken stiftje bekroonde hij zijn meer dan prima wedstrijd met een tweede treffer. De eindstand van 0-3 werd hier tevens mee bereikt.

Volgende week komt RBC, voormalig profclub uit het Brabantse Roosendaal, naar sportpark Ter Horst.

Wittenhorst 1:

Jens Craenmehr, Joep Beurskens, Dion van Horne, Gijs Christiaens, Joost Hendriks (81. Koen Jenniskens); Nick Driessen (81. Mees Meeuwissen), Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens; Luc van Kuijck (87. Tom Spreeuwenberg), Jeroen Verkennis, Milan van de Riet (77. Jelle Janssen).

Foto's: Henk Coppus