Schalke 04 winnaar 15e Pulse Miniorentoernooi

28 augustus 2018

Schalke 04 winnaar 15e Pulse Miniorentoernooi

Afgelopen zaterdag vond het 15e internationale Pulse Miniorentoernooi plaats bij RKsv Wittenhorst. Mede door de weergoden, die ons goed gezind waren, en de inzet van vele vrijwilligers werd ook deze editie weer een groot succes. De finale werd gewonnen door Schalke 04, dat Borussia Mönchengladbach met grote cijfers versloeg.

Na een feestelijke opening met een dansact van de cheerleaders van D’n Dreumel en een toespraak van wethouder Han Geurts kon het voetbalgeweld losbarsten. De Duitse teams bleken al snel oppermachtig ten opzichte van de rest van het deelnemersveld. Op Feyenoord na bestond de complete top zes van het toernooi uit jeugdploegen van onze oosterburen.

In de finale was Schalke 04, dat al enkele jaren op rij de finale verloor, te sterk voor de leeftijdsgenoten van Borussia Mönchengladbach. Met Bayer Leverkusen op een derde plaats was het Duitse podium compleet. Het regioteam Horst aan de Maas (foto) deed het verdienstelijk met een 11e plaats. Zo werd Roda JC tot twee keer toe verslagen door het regioteam bestaande uit spelers van diverse clubs uit de regio Horst aan de Maas.

De beste keeper van het toernooi werd Joshua Thimm (Borussia Mönchengladbach). Mika Brocks (Schalke 04) werd uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. Volgend jaar zal het toernooi plaatsvinden op zaterdag 24 augustus 2019.

Team Horst aan de Maas 2018_klein formaat.jpg