Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 1 september

29 augustus 2018

Na de nipte oefenzege op het hoofdveld van SV Deurne, wacht er een prachtig affiche voor Wittenhorst JO19-1. Zaterdag zal er om 15.00 uur worden afgetrapt in Venray, waar de plaatselijke SV de ploeg van hoofdtrainer Richard Kleuskens zal ontvangen. Deze derby is er een tussen een Derde Divisionist (Venray) en een Vierde Divisionist. Naast de traditionele lading die dit duel altijd met zich meebrengt, belooft het qua niveau dus ook een mooi duel te worden. Afgaande op de indeling van de overige bekertegenstanders, mag gerust worden gezegd dat de winnaar van dit duel een grote stap zet richting plaatsing voor de knock-out fase van het bekertoernooi.

Ook voor Wittenhorst JO17-1 staat er een uitwedstrijd op het programma. Het bekertoernooi wordt geopend op bezoek bij de leeftijdsgenoten van Volharding. Beide verenigingen ‘vechten’ jaarlijks vele duels uit op jeugdniveau en de ervaring leert dat deze vaak dicht bij elkaar liggen. De verwachting luidt dat dit bij deze wedstrijd niet anders zal zijn. De thuisploeg uit Vierlingsbeek is namelijk Hoofdklasser en zal dit seizoen o.a. de degens kruisen met onze JO17-2. De ploeg van hoofdtrainer Kevin van den Berg speelt weliswaar een klasse hoger (Vierde Divisie), maar dit biedt natuurlijk geen enkele garantie op een driepunter. Na de oefenzege tegen Hoofdklasser SV Deurne zal het vertrouwen op een goed resultaat in ieder geval groot zijn.

Een derby tussen twee competitiegenoten: Wittenhorst JO17-2 gaat op eigen veld de buren van Sparta ‘18/Kronenberg JO17-1 ontvangen. Beide Hoofdklassers gaan elkaar dit seizoen dus nog minimaal twee keer treffen. De thuisploeg begon dit seizoen met een nipte oefennederlaag bij Helden JO17-1 en wil zich revancheren om deze bekereditie sterk te openen. De ploeg van hoofdtrainer Kevin Koolhof gaat zich als eerstejaars B-groep meten met veel fysiek sterke ploegen en Sparta zich hier geen uitzondering op zijn. Een mooie test dus om te kijken waar de ploeg staat.

De selectie van Wittenhorst JO15-1 boekte afgelopen weekend de grootste oefenzege van de selectieteams door in Deurne eenvoudig met 5-0 te winnen. De ploeg van de nieuwe hoofdtrainer Ken Peeters lijkt nóg sterker dan de voorgaande jaren en zal zich net als vorig seizoen proberen te plaatsen voor de knock-out fase van het bekertoernooi. Net als de voorgaande twee seizoenen zal deze groep het opnemen tegen de leeftijdsgenoten van Venlosche Boys. Waar de voorgaande twee edities in 1-1 eindigden, zal na een overwinning tegen de eveneens competitiegenoot het spreekwoord ‘drie keer is scheepsrecht’ werkelijkheid worden.

Hoofdklasser Wittenhorst JO14-1 treft een bekende tegenstander. Op het eigen Sportpark Ter Horst ontvangt de ploeg van hoofdtrainer Willem-Jan van Rens de leeftijdsgenoten van SV Brandevoort uit Helmond. Beide teams speelden vorig seizoen in de Derde Divisie en kennen elkaar dus door en door. Hoewel dit seizoen werd gestart met een nederlaag tegen Volharding JO15-1, maakte de jonge talenten indruk en kan er verder worden gebouwd aan een goede basis voor de aankomende competitie. Saillant detail: de laatste wedstrijd voor de winterstop is tegen…SV Brandevoort.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 ontvangen om 11.15 uur de leeftijdsgenoten van Sparta ‘18/Kronenberg. De bezoekende club speelt aankomend seizoen in de Hoofdklasse en speelt dus één klasse lager dan de thuisploeg, welke op Derde Divisie niveau uit zal komen. Met enkele nieuwe spelers heeft deze groep een mooie aanvulling gekregen op de toch al getalenteerde lichting. Deze derby zal de start zijn van een lang én spannend seizoen.