Veel doelpunten bij de selectieteams

1 september 2018

De miniderby tussen Volharding/Sambeek JO17-1 en Wittenhorst JO17-1 werd een prooi voor de Horstenaren. De ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe won met 2-6 op het kunstgras in Vierlingsbeek. Na een 1-2 ruststand door treffers van Bono Wijnhoven en Lucas van Helvoort, klaarden de oranjehemden in de tweede helft de klus. Treffers van opnieuw Bono, Aliyo Katolo (2) en Ted Verbers zorgden voor een ruime zege en een goede start van de bekercampagne.

Ook Wittenhorst JO14-1 is goed begonnen aan het bekertoernooi. Op het eigen kunstgrasveld werd bezoekende ploeg Brandevoort JO14-1 met 4-0 geklopt. De Brabanders begonnen goed aan het duel en maakten het de Horstenaren lastig. Toch kon de thuisploeg gaan rusten met een 2-0 voorsprong. Ook na rust scoorde de ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst twee keer. Hierdoor werd de competitiegenoot ruim geklopt en gaat men voorlopig samen met Sportclub Irene aan kop in de poule.

Wittenhorst JO13-1 2007, oftewel de JO12-1, won op bezoek bij ST Estria/GVV'57/SCV'58 JO13 2007-1 met maar liefst 0-5. Deze Gelderse club was voor een grote onbekende. Op een zonovergoten veld werd vandaag een hele andere wedstrijd gespeeld dan verleden week. Toen werd er in een oefenduel verloren met 5-0, maar ditmaal waren de rollen omgedraaid. De Horstenaren begonnen fanatiek en lieten de bal het werk doen. Er werd aanvallend gespeeld en met goed combinatiespel werd met liefst 5-0 op de het scorebord weer tevreden huiswaarts gekeerd. De ploeg van trainers Peter Rijs, Rik Geurtjens en Laurens van den Dungen boekte hiermee een meer dan verdiende overwinning. Volgende week zaterdag komt UDI ‘19/CSU op bezoek.

De veelbelovende zege op Deurne JO15-1 heeft helaas geen vervolg gekregen voor de mannen van Wittenhorst JO15-1. Op bezoek bij de leeftijdsgenoten van Venlosche Boys werd in de laatste minuten met 1-0 verloren. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers speelde zeker geen onaardige partij in Venlo, echter viel de belangrijke openingstreffer aan de verkeerde kant. De tijd was vervolgens te kort om nog een gelijkmaker te kunnen forceren. Volgende week krijgt de ploeg van aanvoerder Tom Driessen kans op eerherstel met een thuiswedstrijd tegen Blerick.

Het moest een spannende wedstrijd worden waarbij de ploegen elkaar in evenwicht zouden moeten houden. Helaas lukte het Wittenhorst JO19-1 niet om het thuisploeg Venray JO19-1 moeilijk te maken. De derby werd na een 4-0 ruststand uiteindelijk met 5-0 verloren. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil beleefde hiermee dus een valse start aan het (beker)seizoen. Volgende week krijgt men kans op eerherstel met een thuiswedstrijd tegen Sparta ‘18/Kronenberg JO19-1.

Maar liefst twee edities van Wittenhorst – Sparta ’18 dit weekend. Zowel de JO13-1 als de JO17-2 ontving de leeftijdsgenoten uit Sevenum. Helaas werden beide edities ruim verloren. De JO13-1 moest het met 1-6 afleggen en de JO17-2 verloor op het eigen hoofdveld met 1-4 van de Sevenumse JO17-1. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk speelde zeker niet minder dan de bezoekers. Persoonlijke fouten waren uiteindelijk debet aan de ruime nederlaag.