Wittenhorst 1 geeft zege uit handen

2 september 2018

De eerste officiĆ«le wedstrijd van Wittenhorst tegen Volharding in de bekercompetitie was voor de thuisclub erg mauw. Het was  meteen te zien dat de strijd wel op een heel laag pitje werd afgewerkt.

Het tempo laag bedroevend laag en daardoor waren de kansen op een hand te tellen. De enige voorzet via Thom Derks naar de mee opgekomen Bart Zanders leverde Wittenhorst de 1-0 voorsprong op. Geen reden om feest te vieren.

De ruststand brak dan ook zonder boeh of bah aan met deze stand.

Na de pauze hoopten de supporters dat hun favorieten meer vuur in het spel legden. Schijnbaar was de temperatuur op het veld te hoog om uit een ander vaatje te tappen.

De wedstrijd leek voor Wittenhorst te eindigen op deze magere stand. Echter de spelers van de thuisclub lieten de Bekenaren onverwacht terugkomen. Zeer terecht overigens. Mark Blenckers vond een gaatje en schoot formidabel binnen. Pal voor het einde was het 1-1. In de blessuretijd hadden de rood-witten nog de volle winst kunnen bemachtigen. Doelman Sjors Witt redde nog prima.

Het laatste fluitsignaal was het beste wat er kon gebeuren. Wittenhorst zal nu toch wel weten dat er meer gedaan zal moeten worden om een wedstrijd over de streep te kunnen trekken.

Komende zondag gaat de reis naar Maastricht om Geusselt Sport te bekampen.

Wittenhorst 1:

Witt, Scheres (62. Tom Zanders), Bart Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg (Joep Beurskens), Verlijsdonk, Hattu, Hanssen, Rob Zanders, Derks, Heijnen

Wittenhorst 2 begon duidelijk beter aan de bekercampagne. Op bezoek bij VCH 2 werd met dubbele cijfers gewonnen: 0-10. Kemson Fofanah, voormalig international van Sierra-Leone, was goed voor maar liefst vijf treffers. Aanvallers Kevin de Mulder en Jeffrey Cuppen scoorden elk twee keer, waar Joost van Rensch ook een duit in het zakje deed.