Slappe eerste helft debet aan remise

25 februari 2018

De supporters die ondanks de kou naar sportpark Ter Horst waren gekomen konden na het eerste fluitsignaal een slap Wittenhorst aanschouwen. Het was geen schim van de ploeg die een week eerder zo'n keurige wedstrijd speelde. Geen inzet, geen passie, niks om een wedstrijd te kunnen aangaan. Hoe was dit mogelijk waren de meningen van de kenners.

Inderdaad het was soms niet om aan te zien. Venlosche Boys mocht dit wel. Het vocht voor een geheel ander doel: punten voor lijfsbehoud. Dat de score werd geopend door de Venlonaren was heel duidelijk. In de 22e min. mochten de voorwaartsen doen wat ze wilden. Tenlostte stond Danny Kraus paraat om geheel vrijstaand de bal in het doel te schieten, 0-1.

Wittenhorst was nog niet bij de les. Het modderde maar aan. Geen enkele speler kon het tij keren. De ruststand (lees letterlijk ruststand) brak dan ook aan met deze voordelige stand voor de Venlonaren.

Iedereen was van mening dat Wittenhorst in de pauze de les gelezen zou hebben en daarom bleef de hoop aanwezig. Deze hoop werd wreed gestoord toen Sjors Boots in de 49e min. goed werd aangespeeld en dit betekende de belabberde 0-2 stand.

Wittenhorst kreeg nu ineens de geest en kwam beter in de wedstrijd. Een beste aanval leek Michiel Hanssen af te ronden, maar hij werd duidelijk aan zijn arm neergetrakken. Geen penalty! Dit gaf de oranjemannen toch een beetje meer hoop. Het offensief dat volgde kreeg in de 59e min. de beloning. Uit een corner kwam de afgeslagen hoge bal op het hoofd van Thom Derks die uitstekend de bal in het doel kon plaatsen, 1-2.

Zou het toch nog kunnen? In ieder geval koos Wittenhorst voor nog meer de aanval. De wissels duiden hierop. Het gevaar was wel dat Venlosche Boys meer ruimte kreeg. Ook de Venlonaren claimden in deze fase voor een penalty. Ook nu was de scheidsrechter de scherprechter.

Met man en macht zocht Wittenhorst in de slotfase voor de gelijkmaker en dit kwam er ook daadwerkelijk. Een afgeslagen aanval werd door Thom Derks schitterend afgerond. De bal werd ineens door een melee van spelers achter de doelman in het net geschoten. Dit was tevens de laatste handeling van deze slechte wedstrijd. Wittenhorst zit nu weer in de wachtkamer.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders (55. Rob Zanders), Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders (55. Bongers), Hattu, Peeters, Hanssen, Verlijsdonk, Daniëls, Derks, Heijnen (55. Hendrikss).