Spectaculair verlies Wittenhorst 1

31 maart 2019

Voor de eerste maal was Wittenhorst 1 tegenstander van RKsv Heeze. Ze hebben het meteen geweten. Vanaf het begin ging van alles fout wat er fout kon gaan. Alle waarschuwingen ten spijt vooraf lapten onze spelers dit aan hun laars. Met geen bezieling en werklust kan men geen prestatie leveren.

De thuisclub profiteerde optimaal met de desinteresse bij Wittenhorst. In de 11e min. was het topscoorder Ivo Moerenhout die vrij makkelijk de score opende: 1-0. Met twee vrije trappen bepaalde Heeze middels Jorg van Galen en Rens v.d. Kerkhof eigenlijk de wedstrijd.

De ruststand 4-0 ontstond wederom indirect uit een vrije trap. Een eigen doelpunt moest hier tenslotte aan te pas komen.

Na de pauze een heel ander Wittenhorst dat veel meer in de wedstrijd kwam. Er werd nu goed gevoetbald. Na een kwartier was het Thom Derks die een fraaie aanval kon afronden: 4-1. De oranjemannen kregen ineens meer aanzien bij de thuisclub. In een druk 16 metergebied kon Joep Beurskens de bal achter de doelman schieten: 4-2.

Heeze gaf niet bij en uit een uitbraak werd plots de stand op 5-2 gebracht. Dit was voor de ploeg van Ton Kosterman net iets teveel. Ook toen Michael Hanssen werd neergelegd en Thom Derks vanaf elf meter mocht aanleggen. De eindstand werd hiermee op 5-3 gebracht.

Een zure nederlaag dus, wat komende zondag goed gemaakt kan worden als Heeze op bezoek komt.

Wittenhorst 1:

Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Verlijsdonk, Hanssen, Joep Beurskens, van Rensch, Derks, Daniels.

Wat verder opviel:

• Om het een megastunt te noemen is wellicht overdreven, maar de mannen van Wittenhorst 3 hebben voor het eerst sinds 28 oktober weer eens een punt gepakt. Op bezoek bij nummer vijf Neerkandia werd knap met 3-3 gelijkgespeeld. Ondanks dat de rode lantaarn nog altijd in bezit is van de Horstenaren, zijn ze gezien hun Instagram-verhaal erg blij met dit welkome punt. Gefeliciteerd!
  • De mannen van Wittenhorst 7 lieten op eigen veld niets heel van SV Venray 7: 8-0. Deze derby, onder leiding van scheidsrechter Paul Coppus, bleek beduidend beter dan de vorige editie in Venray (1-1). De oranjehemden boekten hun tweede zege op een rij en hebben nog altijd de minste verliespunten in de competitie. Een spannend slot van de competitie ligt in het vooruitzicht.
  • Niets smaakt lekkerder dan de zoete smaak van revanche. Waar de mannen van Wittenhorst 9 vorige week nog verloren in Meterik (0-2), werden de Meulewiekers vandaag op het eigen Sportpark Ter Horst met 4-2 verslagen. Hiermee is de koppositie weer in handen van de oranje-zwarten. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst 10 beleefde een vrij eenvoudige middag op bezoek bij IVO 7: 1-5. Omdat enkele eigen spelers verstek lieten gaan, werd er beroep gedaan op andere leden, die de vaste kern hielpen om de drie punten mee huiswaarts te nemen. Enfin, lees het volledige verslag op hun Instagram-pagina.

Wittenhorst JO19-1 beleefde een heerlijke zaterdag. Lees het verslag van deze wedstrijd, net als dat van de andere selectieteams, via deze link: http://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/tiende-overwinning-op-rij-wittenhorst-jo19-1