Wittenhorst VR1 naar halve finale beker

31 maart 2019

Wittenhorst VR1 wint overtuigend van Nooit Gedacht VR2 en is daarmee door naar de halve finales van de KNVB beker!

Na 2 minuten komt Wittenhorst bijna op voorsprong maar het schot van Maud Vermazeren gaat rakelings langs het doel. Daarna volgt een onrustige eerste helft, waarbij de thuisploeg in de 22e minuut weer dicht bij een treffer is maar de bal wederom net langs het doel gaat.

Vlak voor rust worden de gasten uit Geffen voor het eerst gevaarlijk. De spits komt oog in oog met keepster Sanne de Boer. De Boer blijft geconcentreerd en houdt het doel schoon.

Na rust staat er een ander Wittenhorst op het veld. Meer voetbal en controle over de bal. In de 55e minuut is het dan ook raak: Carin Vissers schiet de bal op doel en de bal rolt onder de voet van de keepster door: 1-0.
In het daarop volgende kwartier is Wittenhorst wat verder uit loopt. Eerst is het Vissers die haar 2e doelpunt van de dag maakt op aangeven van Janssen. Nog geen 2 minuten later wordt Vissers in het strafschopgebied neergehaald, maar de goed leidende scheidsrechter Cortenbach geeft voordeel: Fleur van Veggel schiet de bal subtiel binnen: 3-0!

Door deze overwinning gaat Wittenhorst VR1 door naar de halve finale van de KNVB beker. De tegenstander wordt Rood Wit ’62 VR1. Rood Wit ’62 komt uit Helmond en speelt in de 2e klasse G.

Volgende week wordt de competitie hervat thuis tegen vv Baarlo. Eerder dit jaar werd de wedstrijd in Baarlo eenvoudig gewonnen met 7-0, maar de dames uit Baarlo hebben daarna een goede reeds neergezet. De wedstrijd begint om 11.45u op Sportpark Terhorst in Horst.