Succes voor Wittenhorst VR1 tegen Woezik

30 oktober 2023

Na een week rust mochten de vrouwen van Wittenhorst vandaag aantreden tegen Woezik uit Wijchen. Dit jonge team had tot nu toe één wedstrijd gewonnen, en wel tegen Prinses Irene. Op papier leek dit een eenvoudige wedstrijd te worden, maar in de eerste klasse bestaan die helaas niet.

Wittenhorst creëerde de meeste kansen in de eerste helft, maar verzuimde te scoren. De thuisploeg was zeker de bovenliggende partij, maar Woezik bleef gevaarlijk en in de 28e minuut scoorden zij de 0-1 met een fraai schot vanaf rechts, waardoor de bal links in de kruising belandde.

Na de rust pakten de vrouwen het goede spel in de tweede helft weer op en in de 58e minuut werd de gelijkmaker gescoord door Michelle de Wit, na een assist van Chantal Baghuis. Lynn van der Wijst kwam in het veld als spits, op de plaats van Neelke Muysenberg. Binnen vijf minuten gaf Lynn een fraaie assist op Chantal Baghuis, die scoorde bij de tweede paal.

De voorsprong werd niet meer weggegeven. Woezik bleef jagen en gaf zich zeker nog niet gewonnen. Vermoeid moesten enkele speelsters het veld verlaten, maar we wisten de wedstrijd over de streep te trekken. Eindstand 2-1.

Nog even terugkomend op de vorige wedstrijd: de rode kaart voor trainer Van Cleef in de wedstrijd tegen Nuenen is geseponeerd door de KNVB, na een verweerschrift en getuigenissen van de assistenten van WH en Nuenen.