Topper eindigt onbeslist

18 februari 2018

De enige echte topper in de eerste klasse D tussen Wittenhorst en Minor eindigde zoals het begon. Maar tussen de twee bedrijven door was het een mooi en boeiend spektakel. Er zat bijna alles in wat een wedstrijd met als inzet op papier de eerste plaats zo boeiend maakte.

Wittenhorst dat in hun bagage slechts 12 tegendoelpunten had kon met een "gerust" hart op deze laatste lijn leunen. Ook nu bleek dat het geval te zijn. Daarentegen kende Minor een enorm gevaar in hun voorhoede. Dus het was een gevecht welk elftal gebruik kon maken van hun beste linie.

Het eerste gevaar ontstond via de gevaarlijke Amin Elalji die doelman Sjors Witt beproefde. Aan de andere kant liet Thom Derks zijn gevaarlijke kanten tonen. Het schot dat volgde ging net voorlangs. Wittenhorst was in deze fase net iets de bovenliggende ploeg. Een mooie aanval over drie schijven (Thom Derks, Daniëls en Peeters) eindigde in een schot van laatstgenoemde.

In de 20e min. was de bedrijvige Marco Daniëls voor de thuisclub die een gevaarlijke aanval opzette. De voorzet belandde op het hoofd van Thom Derks. De bal ging net naast. Een bal die plotseling voor de voeten van Minor-speler Jeroen Gerets terechtkwam werd met een fraaie redding door Sjors Witt uit het doel geranseld. Het had zo ineens 0-1 kunnen staan.

Na deze enerverende en op hoogstaand niveau staande eerste helft konden beide teams gaan rusten.

De thee had Minor kennelijk goed gedaan want er werd met veel inzet en power de aanval gezocht. Wittenhosrt moest even terug en had het even moeilijk. Met veel bravour werden deze situaties geklaard. Wittenhorst kwam fraai terug en had via de gevaarlijke vrije trap van Thom Derks bijna succes. Dit kon men enkele malen zeggen die Minor via drie vrije trappen kreeg. Ook nu was uiteindelijk doelman Sjors Witt de overwinnaar.

In de slotfase kregen beide teams enkele riante mogelijkheden om alsnog deze belangrijke wedstrijd alsnog te kunnen winnen. De laatste kans die Frank Peeters in derde instantie kreeg was wel de mooiste. Frank kon niet goed voor de bal komen en "schaarde" vallend de bal net naast.

Het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Meijers betekende dat beide ploegen tevreden konden zijn met dit punt. Geen ploeg "verdiende" te verliezen. De toeschouwers hadden een leuke wedstrijd gezien.