Trots op Wittenhorst, door Antoine Driessen

3 december 2012

Trots wordt gezien als indrukwekkend, hooghartig, ongenaakbaar, fier, verwaand, pront, triomfantelijk, imponerend en ga zo maar door. Voor mij is trots met het oog op Wittenhorst; een gevoel van groots en nuchterheid! Beide gevoelens spreken mij aan.

Nuchterheid, omdat we in Horst het liefst ‘ons ding doen’ zonder al te veel ‘poeha’, soms laconiek en zonder hoogmoedig te zijn.

Groots omdat deze mooie club en ik zelf vele warme en onuitwisbare momenten hebben gekend. En ook groots omdat deze club meer dan 1.000 leden heeft, ongelofelijk veel vrijwilligers heeft en een grote aanhang kent.

..........En genieten van de jeugdelftallen. Pap met de auto en Daan met fiets en voetbaltas op de rug in de regen naar het sportpark. Mensen moeten er wel eens om lachen, wij vinden het normaal. Voetballen doe je met vriendjes en pap neemt daarin gepaste afstand. Vaak zie je ouders te kort op hun kinderen zitten. Ik zeg maar zo; “als er geen ouders waren, was er voor een F-wedstrijd geen scheidsrechter nodig”.

Antoine is een oudvoetballer van Wittenhorst 1, vader van Jeroen en Daan (speler D1)

Antoine_Driessen.jpg

Wittenhorst kent meer dan 1.000 leden. In zo'n grote club zit veel kennis. In deze rubriek willen we ouders/leden/verzorgers etc. oproepen om een stukje te schrijven over hun eigen vakgebied, altijd in relatie met sport, en zo kennis te delen met elkaar. U kunt dit indienen via jeugdbestuur@rksvwittenhorst.nl