Verslag selectieteams zaterdag 10 maart 2018

10 maart 2018

Wittenhorst JO14-1 wint derby in Venray: 0-1!

De mannen van Wittenhorst JO14-1 zijn de competitie in de Hoofdklasse A goed begonnen met een late 0-1 uitzege bij SV Venray JO14-1. De derde onderlinge confrontatie dit seizoen speelde zich af op het hoofdveld in Venray, wat betekende dat de af te leggen afstanden nét iets groter werden. De ploeg van Peter Rijs en Danny van den Berghe was de eerste helft de betere ploeg en creëerde enkele kansen; de aanval van Venray werd daarentegen vakkundig geneutraliseerd. In de tweede helft werd het spel van de Horster mannen iets slordiger; op mentaliteit en duelkracht werd Venray op een gelijkspel gehouden. In de laatste minuut volgde een dieptebal op Omar. De keeper van Venray was eerder bij de bal maar verloor het duel van de fysiek sterke spits. Op fenomenale wijze lepelde Omar Katolo de bal in het doel. Met deze benauwde, maar verdiende zege, zijn de oranjehemden de Hoofdklasse A competitie keurig begonnen. Gefeliciteerd!

Wittenhorst JO19-1 heeft op bezoek bij concurrent Merefeldia JO19-1 de vierde plek vastgehouden. In een enerverend duel werd in Nederweert met 2-2 gelijkgespeeld. De ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen heeft nu zes punten achterstand op nummer drie Sportclub Irene en speelt de komende twee weken tegen IVO JO19-1 (laatste) en SJO Weltania Bekkerveld (zevende). Wanneer de getalenteerde ploeg nog mee wil doen om de tweede periode, moeten deze twee wedstrijden gewonnen worden. Jarno Philipsen Jeffrey Cuppen Bas van der SterrenMartijn van Ooijen Sven van Ooijen Ralf Emonts Luc van Kuijck

Het Wittenhorst JO17-1 van trainers Kevin van den Berg en Stan Theeuwen leed een jammerlijke 2-4 thuisnederlaag tegen concurrent Brabantia JO17-1. Al snel kwamen de Horstenaren op achterstand na een makkelijk gegeven penalty. Binnen een minuut kwamen de oranjehemden op gelijke hoogte. In het vervolg van de wedstrijd werden enkele kansrijke mogelijkheden om zeep geholpen, waar de Helmondenaren gebruik maakte van de mogelijkheden die werden gecreëerd. Onder meer door een tweede penalty werd uiteindelijk de 2-4 eindstand vastgesteld. Ondanks deze nederlaag blijft de JO17-1 keurig zesde in de Vierde Divisie. Mohamad Alimam Rob Zanders Gidi Kleuskens

Wittenhorst JO15-1, ploeg van Richard Kleuskens en Peter Christiaens, behaalde op bezoek bij Volharding/Sambeek JO15-1 een 1-1 gelijkspel. Na een 0-0 ruststand volgde in de tweede helft een onrustige vrije trap aan Horster kant, waar Volharding in de counter gebruik van maakte: 1-0. Binnen twee minuten scoorde spits Maik Heijer de verdiende gelijkmaker. Over de gehele wedstrijd gezien had Wittenhorst de tweede plek verdiend, maar het veldoverwicht werd niet omgezet in een driepunter. Met dit gelijkspel blijft de stand bovenin ongewijzigd.

De mannen van Wittenhorst JO13-1 boekten een keurige 4-1 zege op het uit Eindhoven afkomstige Unitas ’59 JO13-1. In de eerste helft werd een veldoverwicht uitgedrukt in de 1-0 door Kayeal van Rengs. Na de gelijkmaker voor rust, namen de Horster mannen in de tweede helft afstand en scoorde Kayeal zijn tweede, derde en vierde treffer van de wedstrijd. Door deze knappe zege blijven de mannen van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres keurig op de tweede plek staan in de Derde Divisie.

Wittenhorst JO12-1 leed op bezoek bij Geldrop JO12-1 een onnodige 4-1 nederlaag. De ploeg van trainers Jan Beijers, Ramon Tijssen en Jordi Boekesteijn liet het betere van het spel zien maar kon dit niet uitdrukken in de score. De tegenstander ging effectiever om met de kansen en boekte hierdoor haar eerste driepunter. Volgende week hebben de dames en heren een herkansing tegen de leeftijdsgenoten van Emplina.