Wittenhorst laat FC Hoensbroek kansloos

11 maart 2018

Wittenhorst had de taak om in Hoensbroek tegen de plaatselijke FC te spelen. De lantaarndrager in 1D werd in Horst nog duidelijk met 6-0 verslagen. Het zou dus wel een makkie gaan worden dacht men zo. Maar deze ploeg kwam in de laatste wedstrijden aardig voor de dag en wist de nodige punten te behalen.

Het eerste begin was voor de thuisclub hoopgevend. In de eerste de beste aanvallen had het zowaar op voorsprong moeten komen, ware het niet dat doelman Sjors Witt tot 2x toe de bal uit het doel wist te houden. Echter na dit billenknijpen was het kruit bij de Zuid-Limburgers verschoten. Wittenhorst nam het duidelijk over.  In de 3e min. scheen Rob Zanders de score te openen, alleen op de doelman werd de bal net naast geschoten. Direct hierna kon ook Thom Derks de score openen, maar de bal werd tot corner verwerkt.

Het zou volgens het spelbeeld niet lang duren vooraleer de treffer op het scorebord verscheen. In de 14e min. gebeurde dit dan. Uit een mooie aanval via Willem Heijnen en Rob Zanders kwam de bal voor de voeten van Thom Derks en hij zag op rechts een gaatje en dit betekende dan 0-1.

De mogelijkh4eden om de score te verhogen waren talrijk, maar dit kwam pas in de slotfase van de eerste helft tot uiting. Uit een prachtige voorzet van Rob Zanders kon Thom Derks mooi inkoppen, 0-2. Een minuut later wist Marco Daniëls de bal vrij in te schieten. Hij ontving de bal; na een snelle combinatie met Willem Heijnen en Thom Derks. Ruststand 0-3.

Na de thee ging Wittenhorst stevig door. Al snel kon in de 46e min. de opgekomen Bart Spreeuiwenberg de 4e treffer laten aantekenen. Dezelfde speler tekende ook voor het 5e doelpunt. Frank Peeters zette goed door en bediende op de achterlijn Bart en hij werkte de bal in het doel.

De score die in Horst werd bereikt leek ook nu haalbaar. Het spel werd echter wel wat minder. Concentratie was uiteraard wat minder. Jammer dat Rob Zanders het veld moest verlaten wegens een lelijke blessure.

Het duurde tot de 72e min. vooraleer Willem Heijnen de score op 6-0 kon zetten. De hoge uitscore kwam er. Invaller Jimmie Janssen tekende voor de uiteindelijke 0-7. Hij rondde een afvallende bal fraai af.

Een ongewone uitslag. Komende zondag thuis tegen het stugge Deurne.

Wittenhorst:

Witt, Tom Zanders (57. van Asten), Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Hattu, Peeters, Verlijsdonk, Daniels (72. Hendriks), Rob Zanders (53. Janssen), Derks, Heijnen.