Verslag selectieteams zaterdag 14 oktober 2017

15 oktober 2017

Een ongeslagen weekend voor de selectieteams!

Wittenhorst JO19-1 speelde op het hoofdveld onnodig met 2-2 gelijk tegen Sportclub Irene. De ploeg van Marcel Rooijmans speelde in de eerste helft heel slordig en met weinig beleving. Dit resulteerde dan ook in een 0-2 achterstand. Na rust kropen de Horstenaren wat meer uit hun schulp en wisten zij via twee treffers van Jeffrey Cuppen alsnog een punt te behalen. Met deze puntendeling vindt de ploeg zich terug in de middenmoot van de Hoofdklasse.

Wittenhorst JO17-1 heeft op bezoek bij het stugge RKVVO een punt uit het vuur gesleept: 1-1. De eerste helft was een helft zonder grote kansen: 0-0. Na rust kwam de ploeg uit Veldhoven op voorsprong door een strafschop. Na deze tegenvaller kroop de ploeg van Kevin van den Berg meer uit zijn schulp en miste het onder andere twee opgelegde kansen. Het was Niek van der Sterren die met de gelijkmaker uiteindelijk een nederlaag voorkwam. Na dit gelijke spel vindt de ploeg zich terug in de middenmoot met vier punten uit drie wedstrijden.

Het Wittenhorst JO15-1 van Richard Kleuskens en Peter Christiaens was vandaag ‘on fire’. Tegen medekoploper Mierlo Hout werd met 6-2 gewonnen; bij rust stond het maar liefst 5-0. Het verschil qua intensiteit en beleving tussen beide helften was te groot, hier kunnen de Horstenaren nog lering uit trekken. Met de derde zege op rij nestelt de ploeg zich in de top van de derde divisie. Proficiat mannen!

Wittenhorst JO14-1 heeft de kans om de derde plek te veroveren laten liggen: op bezoek bij Emplina werd er ongelukkig en onnodig met 3-3 gelijkgespeeld. De ploeg van Peter Rijs kwam binnen tien minuten op voorsprong nadat Omar de bal binnenschoot; Stef vergat even hiervoor de openingstreffer te maken. Na ongeveer twintig minuten kwamen de Brabanders op gelijke hoogte na een afstandsschot wat via binnenkant paal binnenvloog. Nog voor rust kwamen de Horstenaren op voorsprong na een mooie knal van Jesse. Na rust kwam Emplina middels persoonlijke fouten aan Horster kant op een 3-2 voorsprong; het was Omar die vlak voor tijd de verdiende gelijkmaker aan wist te tekenen. Door de puntendeling is de achterstand op koplopers UNA en FC Engelen opgelopen tot vijf punten.

Wittenhorst JO13-1 is niet te stoppen. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres won op bezoek bij SV Valkenswaard met 0-3. De eerste helft betrof een helft waarin de Horster jongens het evenwicht niet wisten uit te drukken in doelpunten; het spel was hiervoor te slordig. Na rust pakten de jongens dit beter op en wisten zij uiteindelijk uit te lopen naar een 0-3 zege door een hattrick van Kayeal van Rengs. Assists van Victor Peeters (2x) en Mika Hendrix.

Het is gelukt: het Wittenhorst JO12-1 van Jan Beijers heeft haar eerste punt gepakt! In een thuiswedstrijd tegen Emplina JO12-1 werd er met 1-1 gelijkgespeeld. De 1-0 voorsprong bleef lang in stand; helaas maakten de Brabanders vlak voor tijd gelijk. Desondanks mogen de dames en heren trots zijn op hun eerste punt! Proficiat.?