Verslag selectieteams zaterdag 2 december 2017

2 december 2017

Spectaculaire wedstrijden bij een succesvolle Wittenhorst zaterdag!

De mannen van Wittenhorst JO19-1 hebben voor een mooie stunt gezorgd door in eigen huis met 4-2 te winnen van koploper Laar JO19-1. Al snel kreeg de doelman van de tegenstander een rode kaart wegens natrappen, toch wisten de Weertse mannen op voorsprong te komen. Stijn Jenneskens zorgde al vrij snel voor de gelijkmaker na een mooie assist van Luc van Kuijck. Na rust liet het bij vlagen agressief spelende Laar de 1-2 aantekenen. Vervolgens nam de ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen het heft meer in handen en maakte middenvelder Giel Beurskens de gelijkmaker. Laar raakte gefrustreerd, maakte enkele felle overtredingen en kwam niet meer aan voetballen toe. Spits Jeffrey Cuppen maakte de 3-2, waarna Luc van Kuijck aan alle onzekerheid een einde maakte en de koploper haar eerste nederlaag toediende. Door deze uiterst knappe zege klimmen de Horstenaren naar plek vijf op de ranglijst. Gefeliciteerd mannen!

Wittenhorst JO17-1 blijft na een 1-1 gelijkspel op bezoek bij Rood Wit in de middenmoot staan. Na een 1-0 achterstand sleepte men door een treffer van Robbin Clabbers in de blessuretijd een punt uit het vuur. Trainer Kevin van den Berg sprak van een terechte uitslag op basis van de gehele wedstrijd. Rood Wit was voor rust iets beter, Wittenhorst maakte na rust wat meer het spel. Volgende week staat er met ‘Best Vooruit thuis’ weer een wedstrijd tegen een middenmoter op het programma.

Het Wittenhorst JO15-1 van trainers Richard Kleuskens en Peter Christiaens heeft herstel getoond voor de nederlagen tegen FC Eindhoven en Venlosche Boys. Op bezoek bij Sporclub Jekerdal werd er met 2-7 gewonnen. Maik Heijer maakte een hattrick, Koen Jenniskens scoorde tweemaal en Mats van Biljouw scoorde eenmaal. De scheidsrechter voerde i.p.v. 2-6 een 2-7 eindstand in, maar dat geheel terzijde. Met deze zege klimt de ploeg de top drie van de Derde divisie binnen, daar SJO Weltania Bekkerveld tegen een nederlaag opliep.

De mannen van Wittenhorst JO14-1 hebben een topprestatie geleverd door op bezoek bij koploper FC Engelen JO14-1 een doelpuntloos gelijkspel over de streep te trekken. Bij winst zou de thuisploeg een grote stap zetten richting de titel, daar de mannen een halve competitie spelen. Al snel bleek dat Engelen gespannen was en dat de Horster mannen erg goed stonden gepositioneerd. Door middel van een flinke dosis vechtlust en wilskracht werd het dikverdiende punt over de streep getrokken. De ploeg van Peter Rijs kreeg via Omar Katolo zelfs de beste kansen. Door dit gelijke spel is een plek in de top vijf binnen handbereik.

Het Wittenhorst JO13-1 van trainers Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres won met 2-1 van Geleen-Zuid en boekte hiermee haar tweede zege op rij. De Horster doelpunten kwamen op naam van Kayeal van Rengs en Jovanny Awad. De uitslag had iets hoger uit kunnen vallen, uiteindelijk tellen natuurlijk de drie punten. Met deze driepunter blijven de Horster mannen op een tweede plek staan. Ga zo door!

Wittenhorst JO12-1 verloor op eigen veld nipt van JVC Cuijk: 1-2. De ploeg van Jan Beijers kwam aan het einde van de streep net te kort en de trainer sprak ook van een terechte nederlaag. Toch was er weer ontwikkeling te zien ten opzichte van vorige week. Ga zo door dames en heren!