Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 2 december 2017

29 november 2017

Na de gestaakte wedstrijd tegen Weltania/Bekkerveld staat er aankomende zaterdag een heuse topper op het programma voor de mannen van Wittenhorst JO19-1. De ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen gaat zich dan meten met de tot nu toe ongenaakbare koploper Laar JO19-1. De ploeg uit Weert staat ruim bovenaan met acht overwinningen en één gelijkspel uit negen wedstrijden (doelsaldo 31-8). De Horstenaren zullen in deze thuiswedstrijd de huid duur willen verkopen om een rol van betekenis te kunnen gaan spelen in de strijd om het eremetaal. Komt dat zien: zaterdag 2 december om 14.30 u. op Sportpark Ter Horst. Succes mannen!

Na de thuisnederlaag tegen nummer drie Unitas’59, wil het Wittenhorst JO17-1 van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen zich revancheren. Dit zal moeten gebeuren in Helmond, waar om 15.00 uur wordt afgetrapt tegen Rood Wit ’62. De aankomende tegenstander heeft één wedstrijd meer gespeeld en staat tot dusver één positie hoger op de ranglijst (7 om 8). Deze wedstrijd mag gerust worden bestempeld als de wedstrijd waarbij de winnende partij aanhaakt en de verliezende partij afhaakt bij de bovenste posities. De Horster mannen zijn gewaarschuwd: de laatste drie wedstrijden van Rood Wit ’62 eindigden allen in 1-0 (twee zeges, een nederlaag) wat wil zeggen dat de Brabanders lastig te verslaan zijn. Succes mannen!

Na twee opeenvolgende nederlagen (tegen FC Eindhoven en Venlosche Boys) wordt het tijd dat Wittenhorst JO15-1 weer een driepunter gaat scoren. De ploeg van Richard Kleuskens en Peter Christiaens gaat zaterdag op bezoek bij de nummer voorlaatst: Sportclub Jekerdal. De Maastrichtenaren behaalden tot dusver slechts vier punten en houden in de stand alleen het puntloze Rood Wit ’62 achter zich. Dat er mogelijkheden liggen voor een grote score moge duidelijk zijn: in de laatste drie wedstrijden kregen de Zuid-Limburgers steeds minimaal vijf doelpunten om de oren. Toch is, zeker na de recente nederlagen, winnen het enige dat telt om de aansluiting met de top-drie te behouden. Succes mannen!

Het Wittenhorst JO14-1 van Peter Rijs verloor afgelopen zaterdag pas voor de tweede keer in twaalf wedstrijden. Toch was het verschil met tegenstander S.V. Brandevoort na een 2-0 voorsprong te groot. Aankomende zaterdag zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt, daar de lange reis op de rol staat naar koploper FC Engelen uit Den Bosch. De Brabanders verzamelden reeds 25 punten uit 9 wedstrijden en zijn in een heuse titelstrijd verwikkeld met UNA. Ondanks dat het verschil op de ranglijst groot is (25 om 15 punten) is de Horster ploeg tot grote prestaties in staat. Om een mogelijkheid tot een top-drie klassering te behouden, is het winnen het enige dat telt. Succes mannen!

Na de 2-0 triomf op SHH revancheerde het Wittenhorst JO13-1 zich voor twee opeenvolgende nederlagen. De Horster mannen staan na 9 competitiewedstrijden met 21 punten op een verdienstelijke tweede plek in de derde divisie D. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres speelt aankomende zaterdag om 11.00 uur een thuiswedstrijd tegen FC Geleen Zuid, dat zich na 8 gespeelde wedstrijden terugvindt op een achtste plek. Zij speelden twee weken geleden hun laatste wedstrijd: dit was een 4-0 winst op SHH. Het belooft zaterdag op Sportpark Ter Horst dus een interessante clash te worden. Succes mannen!

Het zijn mooie tijden voor het Wittenhorst JO12-1 van Jan Beijers. De dames en heren zijn reeds twee wedstrijden ongeslagen (doelsaldo 11-4) en hebben de laatste plek inmiddels verlaten. Ook werden deze week Isis van Biljouw en Merle LItjens geselecteerd voor de KNVB. Aankomende zaterdag gaat de Horster ploeg om 10.30 u. in een thuiswedstrijd aantreden tegen JVC Cuijck JO12-1. De Brabanders staan slechts twee plekken hoger met één punt meer dan de oranjehemden. De Horstenaren scoorden zelfs twee keer zoveel (18 om 9). Er liggen dus voor de derde week op rij kansen om punten te pakken. Komt dat zien om 10.30 u. op Sportpark Ter Horst!