Verslag selectieteams zaterdag 25 augustus

25 augustus 2018

Wittenhorst JO15-1 is flitsend begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In Deurne werden de leeftijdsgenoten van de plaatselijke SV met 5-0 verslagen. Debutant Pim van Schendelen, afkomstig van GFC'33, mocht zich met vier treffers 'Man of the match' noemen, waar verdediger Quin Welles ook een duit in het zakje deed. Naast Pim maakten ook Mert Bos en Sjeffrie Swinkels hun debuut cq. rentree in het oranje. Gefeliciteerd!

Een paar meter verderop kruiste Wittenhorst JO17-1 de degens met Hoofdklasser Deurne JO17-1. Deze wedstrijd werd met 1-3 winnend afgesloten. Treffers van Aliyo Katolo en Ted Verbers zorgden voor een 0-2 ruststand, waar Coen van Rens de beslissende 1-3 aantekende. Ook hier een Grubbenvorster debutant: Job Verhofstadt speelde een puike partij bij zijn eerste minuten in het oranje tricot.

Wittenhorst JO19-1 maakte het trio aan Horster zeges vol door Eersteklasser Deurne met 2-1 te verslaan. Na een achterstand stelden Niek van der Sterren en Jarno Philips en orde op zaken door de zege alsnog binnen te slepen. Zaterdag wacht de bekerclash met Venray.

Wittenhorst JO17-2 speelde een nuttige oefenwedstrijd tegen een fysiek sterk Helden JO17-1. De uitslag werd 3-2 voor Helden. Een goede start van de oranjehemden zorgde voor enkele kansen. Ook Helden kwam er enkele keren gevaarlijk door. De ploeg van Kevin Koolhof kreeg door een paar persoonlijke fouten en een uitgespeelde goal drie doelpunten tegen en dwong een persoonlijke fout af tot een doelpunt en scoorde na een mooie aanval. Pechvogels waren Stan Verhaagh en Jesse Driessen die het veld geblesseerd moesten verlaten. Middenvelder Mats van Biljouw zorgde voor de Horster doelpunten.

Een sterke wedstrijd, maar geen resultaat. Wittenhorst JO14-1 verloor op bezoek bij Derde Divisionist Volharding JO15-1 met 2-1. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres speelde sterk en had zeker niet hoeven te verliezen. Na de gelijkmaker van Victor Peeters moest men de overwinning toch in Vierlingsbeek laten. Een knappe prestatie tegen een ploeg die over het algemeen een jaar ouder is.

De jongens van Wittenhorst JO12-1 lieten zich het kaas van het brood eten in Tegelen. Sportclub Irene JO12-1 was met maar liefst 5-0 te sterk voor de ploeg van Rik Geurtjens en Laurens van den Dungen. De jongens zijn pas net aan het trainen, dus er is tijd genoeg om in vorm te raken.