Verslag selectieteams zaterdag 28 april 2018

28 april 2018

Wittenhorst JO14-1 nieuwe koploper in de Hoofdklasse!

De mannen van Wittenhorst JO14-1 hebben hun vijfde overwinning geboekt in zeven wedstrijden. Op het Horster kunstgras werd er met 5-0 gewonnen van laagvlieger Geldrop JO14-1. Al na vijftien seconden liet buitenspeler Jesse Verrijth het net rammelen: na drie uitstekende combinaties werd hij in diepte gestuurd en tekende voor de razendsnelle 1-0. Uiteindelijk werd Jesse ‘Man of the match’ door alle vijf (!) de doelpunten voor zijn rekening te nemen. Uitstekend combinatiespel zorgde ervoor dat de ploeg van Peter Rijs en Danny van den Berghe zich voorlopig koploper mag noemen in de Hoofdklasse. Na zeven wedstrijden heeft de Horster defensie pas vijf tegendoelpunten hoeven incasseren. Met nog drie wedstrijden te gaan en de concurrentie die nog een wedstrijd tegoed heeft, beloven het spannende slotweken te worden. Proficiat!

Het Wittenhorst JO19-1 van trainers Marcel Rooijmans en William Lensen heeft een topprestatie geleverd door koploper Sportclub Irene in Tegelen met 4-0 te kloppen. De Horster ploeg domineerde de topper gedurende de gehele wedstrijd en kwam dan ook verdient op voorsprong door een treffer van spits Niek van der Sterren. Vervolgens scoorden ook Luc van Kuijck, Giel Beurskens en Stijn Jenneskens en hierdoor ligt het weer helemaal open in de bovenste regionen van de Hoofdklasse. Met nog vijf wedstrijden te gaan, waaronder één tegen concurrent Laar, stijgt de spanning met iedere week. Het worden nog spannende, belangrijke weken voor het vlaggenschip van de jeugdopleiding. Ga zo door!

Wittenhorst JO17-1 heeft een knappe prestatie geleverd door nummer vier Best Vooruit JO17-1 op een verdienstelijke 0-0 te houden. De ploeg van trainers Kevin van den Berg en Stan Theeuwen moest flink improviseren: de gehele as moest worden ‘afgegeven’ aan de JO19-1 en daarnaast stond een blessure andere spelers in de weg om hun opwachting te maken. Met een mix van JO17-1, JO17-2 en JO15-1 spelers werd een terecht gelijkspel uit het vuur gesleept. Met nog vijf wedstrijden te gaan bevindt de Horster ploeg zich op een keurige zesde plek in de Vierde Divisie. Chapeau!

De mannen van Wittenhorst JO13-1 hebben een topprestatie geleverd door op bezoek bij het altijd stugge Sv Budel JO13-1 met maar liefst 6-0 te winnen. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres domineerde van begin tot eind en de defensie stond als een huis. Het middenveld domineerde en voetbalde zich makkelijk onder de Brabantse druk uit. Uiteindelijk mocht spits Kayeal van Rengs vier doelpunten bijtekenen aan zijn totaal. Siem Jenniskens scoorde met een afstandsschot en Mika mocht ook een doelpunt bijschrijven. Met een voorsprong van zes punten op nummer drie Sv Brandevoort, ligt een tweede plek als eindklassering in de Derde Divisie voor het oprapen. Gefeliciteerd!

De wedstrijd van Wittenhorst JO12-1 op bezoek bij hekkensluiter JVC Cuijk JO12-1 is verzet wegens een spelerstekort aan beide kanten. In juni zal deze wedstrijd worden ingehaald.