Verslag selectieteams zaterdag 3 februari 2018

3 februari 2018

Ze vochten als leeuwen, kwamen ook op voorsprong en konden lang weerstand bieden, maar uiteindelijk moest Wittenhorst JO17-1 met 4-3 haar meerdere erkennen in WODAN JO17-1. De ploeg uit Eindhoven won op de openingsdag van dit seizoen nog met 0-4 op Sportpark Ter Horst. Dat de ploeg van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen een groei heeft doorgemaakt, mag dus wel duidelijk zijn. Ondanks deze tweede nederlaag op rij, is er nog zeker uitzicht op een top-vijf klassering.

De eerste competitiewedstrijd na de winterstop heeft Wittenhorst JO15-1 een punt opgeleverd. Bezoekende ploeg Schijndel/De Wit verloor in het begin van dit seizoen alles, maar zette voor de winterstop een mooie zegereeks neer. Dat het een lastige wedstrijd zou worden, was op voorhand dus duidelijk. De bezoekende ploeg kwam voor rust op voorsprong door een vlammend schot in de bovenhoek. Na rust tekende klasbak Mak Heijer met twee prachtige treffers voor de voorsprong. Helaas konden de mannen van Richard Kleuskens en Peter Christiaens de voorsprong niet vasthouden: middels een strafschop kwam de bezoekende ploeg op gelijke hoogte. Vervolgens konden de oranjehemden het veldoverwicht niet omzetten naar een overwinning.

Wittenhorst JO14-1 heeft haar tweede oefenwedstrijd in deze voorbereiding met 0-1 verloren van SV Blerick JO15-1. De bezoekende ploeg, die grotendeels uit tweedejaars C-spelers bestaat, kwam voor rust op voorsprong door een rake kopbal uit een vrije trap. De ploeg van Peter Rijs had een veldoverwicht en liet bij vlagen fraai combinatievoetbal zien. De voetballende intentie was aanwezig en de stijgende lijn zichtbaar. De oefencampagne wordt over twee weken afgesloten middels een uitwedstrijd bij Berghem Sport JO15-2.

Wittenhorst JO12-1 leed op eigen veld een nipte 3-4 nederlaag tegen oefenpartner Constantia JO13-1. De tegenstander, die over het algemeen een jaar ouder was, benutte middels een penalty vlak voor tijd de mogelijkheid om alsnog de overwinning binnen te slepen. De Horster dames en heren speelden een prima wedstrijd en hadden minstens een gelijkspel verdiend. Hierdoor mogen zij tevreden terugkijken op deze wedstrijd.