Verslag selectieteams zaterdag 31 maart 2018

31 maart 2018

Wittenhorst JO19-1 laat niets heel van IVO JO19-1: 6-0!

Het Wittenhorst JO19-1 van trainers Marcel Rooijmans en William Lensenheeft haar eerste overwinning na de winsterstop te pakken. In een eenzijdige wedstrijd werd hekkensluiter IVO JO19-1 eenvoudig opzij gezet: 6-0. Na ruim twintig minuten kwamen de oranjehemden op 1-0 door een geplaatste vrije trap van Luc van Kuijck. Vlak voor rust snelden de Horstenaren naar 3-0 door treffers van Ken Alaerds en Giel Beurskens. Met twee treffers na rust vervolledigde Beurskens zijn hattrick, waarna Stijn Jenneskens in de slotseconden de eclatante zege met een mooi stiftje bekroonde. Met deze zege blijft het vlaggenschip van de jeugdopleiding de bovenste ploegen in de gaten houden, al zal het nog knap lastig worden om mee te doen in de strijd om promotie naar de Vierde Divisie.

Wittenhorst JO17-1 geniet momenteel van een mooi voetbaltoernooi in het Duitse München. Tijdens dit toernooi werd op zaterdag met 1-0 verloren van een Belgische tegenstander, waarna Italiaanse leeftijdsgenoten met 2-0 opzij werden gezet door treffers van Nick Driessen en Mohammed Al Imam. Een verder verslag van dit bijzondere weekend wacht nog even op zich. Mannen, geniet van het weekend!

Wittenhorst JO15-1 heeft in een oefenwedstrijd met Tweede Divisionist Gemert JO15-1 met maar liefst 9-0 uitgehaald. De ploeg van trainer Peter Christiaens ging voortvarend van start en al na een kwartier voetballen werd de 5-0 stand genoteerd. In het verdere verloop werd de wedstrijd vakkundig uitgespeeld. Dat de tegenstander niet op volle oorlogssterkte aantrad, mocht de pret niet drukken.

Het Wittenhorst JO14-1 van trainers Peter Rijs, Kevin Koolhof en Danny van den Berghe was op eigen veld niet opgewassen tegen koploper JVC CuijkJO14-1: 1-3. In de eerste helft ging het spel redelijk gelijk op: De Horster ploeg probeerde combineren waar mogelijk en de Brabanders waren fysiek wat sterker. Hierdoor ontstond er een mooie wedstrijd. Voor rust kwam JVC op 0-1 naar een mooie steekpas achter de Horster verdediging. Vijf minuten na rust kwam de koploper op een 0-2 voorsprong na een penalty. Nick Verdellen bracht de spanning terug met een mooie actie, waarna JVC gebruik maakte van de ruimte die het kreeg, daar Wittenhorst de 2-2 probeerde te forceren. A.s. zaterdag komt voorjaarskampioen FC Engelen op bezoek, een mooie krachtmeting staat in het vooruitzicht.

Wittenhorst JO13-1 maakte gebruik van het vrije voetbalweekend door een oefenwedstrijd te spelen tegen de leeftijdsgenoten van RKVV Volharding. De Hoofdklasser uit Vierlingsbeek kon geen potten breken tegen de ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres: 4-0. Na een wat onwennig begin (de ploegen speelden op het hoofdveld) namen de Horstenaren het initiatief in handen en liet het zien duidelijk beter te zijn dan de Brabanders. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen koploper VVV-Venlo JO12-1. Wil de JO13-1 nog een kansje maken op de titel, moet deze wedstrijd gewonnen worden.

Wittenhorst JO12-1 leed haar tweede nederlaag in de Eerste Klasse. Na een 1-0 voorsprong bij rust, werd er alsnog met 1-2 verloren van koploper Taxandria JO12-1: 1-2. Volgens trainer Jan Beijers lieten beide ploegen niet zien waartoe men in staat is en was het onnodig om de punten weg te geven. Aanstaande woensdag hebben de dames en heren kans op eerherstel in een uitwedstrijd bij SV Venray JO12-1.