Verslag selectieteams zaterdag 9 september 2017

9 september 2017

Monsterscore voor de JO17-1, JO15-1 en JO13-1!

Wittenhorst JO17-1 speelde zich met speels gemak voorbij SV United JO17-1. In een wedstrijd die voornamelijk eenrichtingsverkeer betrof, werd er met maar liefst 9-0 gewonnen. De goals kwamen op naam van Niek van der Sterren (2), Sangay Tamang (2), Ted Verbers (2), Mo (2) en Gidi Kleuskens. Volgende week vindt op Sportpark Ter Horst de bekerkraker plaats tegen SV Venray JO17-1. De winnaar van deze wedstrijd zal zich plaatsen voor de volgende ronde.

Wittenhorst JO15-1 heeft de 11-0 overwinning tegen SV Venray een vervolg gegeven door met 7-0 te winnen van MVC'19 JO15-1. MVC besloot om zeer compact te spelen: in het eerste kwartier was er bijna geen doorkomen aan. Na de 1-0 van Sonny was de ban gebroken en kon Wittenhorst ook beter gebruik maken van de ruimtes. Koen Jenniskens scoorde 1x, Mats van Biljouw 2x en Maik Heijer mocht weer drie doelpunten bijschrijven. Door deze zege zijn de mannen van Richard Kleuskens dicht bij een plek in de volgende ronde.

Wittenhorst JO14-1 speelde haar tweede wedstrijd afgelopen woensdagavond tegen Venlosche Boys JO14-1. Op het hoofdveld werd er in een spannende wedstrijd met 1-1 gelijkgespeeld. Na een kwartier kwam Wittenhorst op voorsprong: Nick Verdellen gaf een steekpass op maat die door Omar beheerst werd afgerond. In het verdere vervolg van de eerste helft vergat Wittenhorst haar overwicht te benutten en werden enkele kansen onbenut gelaten. Na rust ging het gelijk op, zij het niet dat de ploeg van Peter Rijs de kansen kreeg en geen kansen weggaf. Vlak voor tijd wisten de Venlonaren dan tóch op gelijke hoogte te komen na een ongelukkig eigen doelpunt. Met dit gelijkspel staat de ploeg op doelsaldo bovenaan in de poule.

Wittenhorst JO13-1 won met speels gemak van ST SV United/BVV'27 JO13-1: in Wanssum werd er met 1-9 gewonnen. Door de 0-15 zege van Sparta '18 op GFC'33, wordt aankomende week in Sevenum besloten wie er doorgaat naar de volgende ronde. Wegens de monsterzege van de Spartanen zal de ploeg van Willem-Jan van Rens moeten winnen van de Hoofdklasser.

Wittenhorst JO12-1 speelde thuis met 1-1 gelijk tegen de leeftijdsgenoten van Olympia'18. De ploeg van Jan Beijers speelde de gehele tweede helft op de helft van de tegenstander, maar de bal wilde er maar niet in. Vlak voor het einde werd dan toch de gelijkmaker aangetekend; een winstpartij was wegens het spelbeeld wel op z'n plek geweest. De ploeg heeft nu beide bekerwedstrijden gelijkgespeeld en volgende week moeten ze winnen van Rood Wit'62 om de volgende ronde te bereiken.

De wedstrijd van Wittenhorst JO19-1 tegen de leeftijdsgenoten van Sparta'18 werd afgelast. Deze wedstrijd is verplaatst naar maandag 11 september om 19:30u.