Wittenhorst laat Blerick kansloos

10 september 2017

De tweede poulewedstrijd uit tegen Blerick kon Wittenhorst soms met fraai voetbal zegevierend met 4-0 afsluiten. Dit betekent tevens dat de Horstenaren zich plaatste voor de knock-out-fase.

Blerick (2de klasser) wilde in de openingsfase het accent zetten. Met een doelpoging bleef het hierbij. Wittenhorst nam het spel over. Het eerste wapenfeit kwam van de voeten van Thom Derks. Met een gevaarlijk schot beproefde hij de doelman. Willem Heijnen kon even later niet goed bij een voorzet van Thom Derks. Blerick kon niet voorkomen dat in de 23e min. Willem Heijnen uit een corner de 0-1 liet aantekenen. Wittenhorst bleef de betere ploeg en kon via goede acties van o.a. Marco Daniëls en Michiel Hanssen de score niet uitbouwen. Vlak voor de pauze werd ook een goede doelpoging van Thom Derks niet beloond. Rust.

Na de pauze bleven de oranjemannen het spel bepalen. In de eerste de beste aanval had Thom Derks pech dat hij de lat toecheerde. Eenmaal moest doelman John Tissen handelend optreden. Hij ranselde een gevaarlijk schot uit zijn doel.

Het duurde tot de 54e min. vooraleer Wittenhorst het overwicht kon uitbreiden in doelpunten. Uit een goede actie via Denny Bongers belandde de bal bij de inkomende Willem Heijnen die kon afronden, 0-2.

In het slot van deze eenzijdige partij bepaalde Wittenhorst door 2 mooie doelpunten uit evenzovele mooie acties de eindstand op 0-4. Treffers kwamen van Marco Daniëls en Thom Derks.

Een keurige wedstrijd van Wittenhorst. Komende zondag de laatste wedstrijd en wel uit tegen Volharding.

Wittenhorst:

Tissen, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Stevie Hattu (70. van Asten),  Verlijsdonk, Hanssen, Daniels, Bongers (70. Rob Zanders), Heijnen (70. Blenckers), Derks.